درک ریشه شیزوفرنی

محققان به تازگی اعلام کرده اند که سرانجام پس از مدت ها تلاش توانسته اند قدم های بزرگی در جهت کشف علل بیماری شیزوفرنی بردارند. این محققان در پی تحقیقی سعی در دریافت عوامل زیست شناختی اختلال های روانی شایع از جمله شیزوفرنی داشتند.

بنا بر گزارش ها، بیش از دو میلیون آمریکایی درجاتی از بیماری شیزوفرنی را در خود دارند که به واسطه تفکر توهمی و توهم مشخص می شوند. داروهای موجود برای درمان این بیماری نیز تنها علائم را از بین می برد و از بین برنده علت اصلی ایجاد کننده این بیماری نیست.

نتیجه تحقیق این محققان به زودی منجر به تولید داروهای جدیدی برای درمان این بیماری نمی شود؛ اما این محققان تا حدودی توانسته اند در این پژوهش به علت بیولوژیکی این بیماری قدیمی که علم مدرن نیز تا کنون از درمان قطعی آن باز مانده است، پی ببرند. این یافته ها همچنین باعث توضیح برخی دیگر از رمز و راز های این بیماری از قبیل این که چرا اغلب این بیماری در دوران بلوغ یا جوانی به سراغ افراد می آید، شده اند.

دیوید بی گلدستین، پروفسور ژنتیک در دانشگاه کلمبیا و همچنین انجام دهنده تحقیقات بسیار در زمینه ژنتیک اختلالات روان پزشکی، در این باره بیان کرد که: «آنها کار فوق العاده ای انجام داده اند. این پژوهش آغاز رد پایی برای ماست، چیزی که بتوانیم بیش تر بر روی آن کار کنیم. این پژوهش چیزی که مدت زمان زیادی به دنبال آن بودیم را به ما نشان داد.»

به این ترتیب می توان انتظار داشت که بتوان این بیماری را پیش از وقوع آن، در بدن فرد کنترل کرد و بسیاری از افراد در جهان از این بیماری در امان خواهند ماند.

منبع: richarddawkins