اولین مرکز رشد فناوری دانش آموزی راه‌اندازی می شود

علیرضا دلیری با اعلام این خبر افزود: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و گفتمان علم و فناوری با وزارت آموزش‌ و پرورش، مقرر شد با همکاری و مدیریت مشترک معاونت متوسط این وزارتخانه و معاونت علمی، مراکز رشد زیر نظر پژوهشسراهای آموزش‌ و پرورش راه‌اندازی شوند.

وی گفت: با توجه به توافقات انجام‌شده و هماهنگی با مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران، این وزارتخانه ساختمانی را در منطقه ۲ تهران در اختیار معاونت علمی قرار داد تا این مرکز رشد تا پایان سال جاری در آنجا راه‌اندازی شود.

دلیری درباره اجرای طرح ایجاد و راه‌اندازی در سایر مناطق تهران و استان‌ها یادآور شد: پس از راه‌اندازی نخستین مرکز، گذشت زمان و بررسی وضعیت نتایج حاصل و دسترسی به یک الگوی قطعی، این مراکز رشد فناوری در تمامی مناطق تهران و استان‌های کشور زیر نظر پژوهشسراها راه‌اندازی خواهد شد.

وی به توافقات انجام‌شده با وزارت آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و گفت: طرح‌های مطرح‌شده از سوی دانش آموزان باید در این مراکز رشد مطرح شود و پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی به‌عنوان نماینده معاونت باید شرکت‌های فناوری را در این مراکز مستقر کرده و به طرح‌های این دانش آموزان خدمات مشاوره‌ای، نحوه ثبت اختراع، خدمات ثبت فعالیت تجاری‌سازی و سایر مشاوره‌های لازم را ارائه کنند.

به گزارش مهر، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی بیان کرد: پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی می‌تواند در کنار این طرح‌های دانش‌آموزی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری نیز حمایت کند تا در این مراکز مستقر شوند و امکان الگوبرداری از طرح‌های دانش‌آموزی فراهم و در شرکت‌های دانش‌بنیان از آن‌ها استفاده شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا