ظرفیت‌های طب سنتی در غبار برخی سوء استفاده‌ها مغفول مانده است

دکتر مجید‌زاده که در نشست خبری نخستین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان سخن می‌گفت، موضوع این کنگره را از زمینه های مورد بحث و چالش در حوزه پزشکی عنوان کرد و گفت: امیدواریم در این کنگره ظرفیت‌های طب سنتی را از زیر غبارها خارج کرده و نقاط روشن و مثبت آن را به درستی به مردم معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه های جنبی کنگره برگزاری کارگاه تغذیه و رژیم درمانی در سرطان است که در آن اطلاعات تغذیه‌یی لازم به بیماران سرطانی ارائه می شود.

مجیدزاده تصریح کرد: روز پنج شنبه 15 بهمن ماه همزمان با روز جهانی سرطان و دومین روز برگزاری نخستین کنگره طب فراگیر در سرطان، جشنواره بهبودیافتگان سرطان با حضور جمعی از بیماران درمان شده از ساعت 16 تا 18 در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار می شود. در این مراسم برنامه های شاد، جذاب و در عین حال آموزشی تدارک دیده شده که طی آن تجارب بهبودیافتگان سرطان به بیماران منتقل می‌شود.

رییس پژوهشکده سرطان پستان در پایان از تهیه نرم افزار راهنمای سرطان پستان از مرحله پیشگیری تا درمان و پس از درمان در پژوهشکده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی سالاری تبار، دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان هم با اشاره به برگزاری این کنگره در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه جاری در مجتمع بیمارستانی امام خمینی گفت: مراسم افتتاحیه کنگره صبح روز چهارشنبه 14 بهمن با حضور دکتر مخبر، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر خدادوست، معاون وزیر بهداشت و دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار می شود.

به گفته وی، این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای رشته های مختلف از جمله فوق تخصص‌های خون و سرطان، متخصصان جراحی عمومی و پرتودرمانی، زنان و زایمان، فارماکولوژی، فارماکوگنوزی، داروسازی بالینی و … است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا