حمایت سازمان ملل از پروژه ملی مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی

 مایک موزر ، شنبه در حاشیه کارگاه مشورتی استراتژی توسعه سبز منطقه هیرکانی در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اجرای این پروژه از حمایت های مالی و پشتیبانی برنامه توسعه ملل متحد برخوردار می شود .
مشاور ارشد بین المللی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی گفت : در این پروژه با استفاده از ظرفیت ها و مکانیزم های لازم بازیگردان های مدیریت جنگل از جمله سازمان جنگل ها، حفاظت از محیط زیست ، وزارت کشور ، میراث فرهنگی و دیگر ارگان ها نقش کلیدی و اصلی دارند . 
موزر از جوامع محلی ساکن در حاشیه جنگل های هیرکانی به عنوان دیگر نقش آفرینان در زمینه اجرای این طرح ملی نام برد و گفت : در طراحی مدیریت اجرای این برنامه مورد نظر قرار گرفته است .
اجرای پروژه پنج ساله مدیریت چندمنظوره جنگل های هیرکانی با امضای سند میان دولت ایران و سازمان ملل متحد از سال 1392 آغاز شد.
بر اساس این طرح، با همکاری سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور و برنامه عمران سازمان ملل متحد برای حفظ تنوع زیستی در پهنه جنگل های هیرکانی اقدامات لازم صورت می گیرد .
به گزارش ایرنا ،جنگل های هیرکانی که یک میلیون و 940 هزار متر مکعب وسعت پهنه هایی از استان های مازندران ، گیلان و گلستان را در بر می گیرد .
پروژه مدیریت جنگل های چندمنظوره جنگل های هیرکانی به عنوان قدیمی ترین جنگل جهان هم اکنون به صورت پایلوت در سطح 120هزار هکتار جنگل های گیلان ، گلستان و مازندران در حال اجراست. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا