اثربخشی برنامه های محیط زیستی در گرو پایش مداوم آنها است

'شینا انصاری' روز شنبه در هم اندیشی آلودگی های محیط زیستی افزود: کنترل، مدیریت و پایش های محیط زیستی از راهبردهای کلان بخش پایش صنایع محسوب می شوند، اگر بخواهیم تصمیم گیری های صحیحی داشته باشیم، باید بخش های مختلف صنعت و خدمات به طور مداوم پایش شوند.
وی اظهار کرد: پایش در ماده 61 قانون برنامه چهارم آمده بود، در قانون پنجم تنفیذ شد و در برنامه ششم توسعه هم مورد توجه جدی قرار گرفت.
انصاری ادامه داد: همچنین در بند 5 سیاست های محیط زیستی که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کردند، به کنترل و پایش منابع آلاینده محیط زیستی توجه جدی شده است که نشان از اهمیت موضوع دارد.
وی با تاکید بر این که خوداظهاری جزو شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود، گفت: به رغم افزایش تعداد آزمایشگاه های معتمد، شاید آن طور که باید به کیفیت آنها توجه نشده است، به عنوان مثال در یک فاصله زمانی فقط افزایش تعداد واحدهای معاینه فنی مد نظر بود بدون اینکه به کیفیت آن توجه شود در حالی که مساله اصلی و مهم، کیفیت خروجی این مراکز است.
مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر این اساس بحث بازنگری آیین نامه های خوداظهاری را در دستور کار قرار دادیم و بعد از برگزاری جلسات متعدد، کار کارشناسی و دریافت نظرات کارشناسان از وزارتخانه های مختلف مانند بهداشت درمان و آموزش پزشکی آن را تدوین و ابلاغ کردیم.
وی تاکید کرد: البته هنوز یک سری زیرساخت های آن تکمیل نشده است، مانند حذف رابطه پولی بین صنعت و آزمایشگاه های معتمد که برطرف کردن آن جزو برنامه های سازمان محیط است.
به گزارش ایرنا، انصاری گفت: اما یک سری اقدامات خوبی مانند به روز رسانی و ابلاغ تعرفه خدمات آزمایشگاهی بعد از 10سال، توانمندسازی آزمایشگاه های ادارات کل، همکاری با شبکه آزمایشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا