کشت فلفل شیرین در ایستگاه بین المللی فضائی

سازمان فضائی روسیه در برنامه جدید خود قصد دارد با ارسال یک گلخانه جدید به ایستگاه بین المللی فضائی ، به کشت و پرورش فلفل شیرین در این محل اقدام کند . این پروژه قرار است تا پایان سال جاری میلادی انجام شود .

هدف اصلی دانشمندان از انجام این آزمایش ها ، بررسی امکان ایجاد یک گلخانه فضائی داخل فضاپیماهایی است که قرار است در آینده به ماموریت های طولانی مدت مانند ماموریت اکتشاف مریخ عازم شوند . این گلخانه ها قادر به تامین برخی مایحتاج فضانوردان خواهند بود .

در همین رابطه مارگاریتا لوینسکیخ سرپرست و مدیر آزمایشگاه تخصصی بیولوژی فضائی آکادمی علوم روسیه اعلام کرد : هدف ما مطالعه برخی گیاهان خاص در گلخانه جدید ایستگاه بین المللی فضائی است که قرار است در بخش متعلق به روسیه تعبیه شود . مطالعات ما نشان می دهد که امکان رشد و تکثیر فلفل شیرین در مدار زمین و شرایط آزمایشگاهی در ایستگاه بین المللی فضائی وجود دارد . البته باید اعتراف کرد که این موضوع تا کنون به صورت عملی در مدار زمین آزمایش نشده و فلفل شیرین در گروه گیاهانی که فضانوردان پیش از این موفق به کاشت آن در این ایستگاه شده اند قرار ندارد .

لازم به توضیح است که فضانوردان ایستگاه بین المللی فضائی در سال های گذشته آزمایش های متعددی را در زمینه رشد و کشت گیاهان در این محل انجام داده و تجربیات مناسبی در این رابطه وجود دارد.

در خاتمه گفتنی است هدف اصلی دانشمندان از انجام این آزمایش ها ، بررسی امکان ایجاد یک گلخانه فضائی داخل فضاپیماهایی است که قرار است در آینده به ماموریت های طولانی مدت مانند ماموریت اکتشاف مریخ عازم شوند . این گلخانه ها قادر به تامین برخی مایحتاج فضانوردان خواهند بود .

منبع : tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا