جنگ با میکروب های مقاوم به روش درمان سنتی

دانشمندان با مطالعه خاک و گل بخشی از ساحل کیسمت که به باور بومیان سرزمین کانادا دارای خاصیت درمانی است ، پی بردند که این ماده دارای قدرت فوق العاده ای در از بین بردن عوامل بیماری زای مقاوم در برابر داروهای شیمیائی است .

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کارشناسان این دانشگاه ، خاک و گل سبز رنگ فوق الذکر در حوزه آبگیر رودی واقع در منطقه زندگی بومیان موسوم به هیلتسوک ها به دست آمده و در حدود مساحتی نزدیک به 5 هکتار از زمین های این منطقه دارای این نوع گل هستند. این منطقه در چهار صد کیلومتری شمال ونکوور قرار دارد .

گفتنی است افراد قبیله هیلتسوک بر اساس رسوم سنتی و قدیمی خود از این گل برای درمان برخی بیماری ها مانند ورم مفاصل ، التهابات پوستی و سوختگی ها استفاده می کردند . این موضوع مورد توجه یکی از دانشمندان متخصص در رشته میکروبیولوژی  دانشگاه بریتیش کلمبیا به نام جولیان دیویس قرار گرفته و وی تصمیم گرفت خواص این گل را به طور علمی  در آزمایشگاه برررسی کند.

وی در نتیجه این آزمایش ها به وجود قدرت ضد عفونی کننده این گل ها پی برده و در کمال شگفتی مشاهده کرد این گل قادر به از بین بردن شانزده نوع باکتری مختلفی است که در برابر آنتی بیوتیک ها و داروهای مدرن ، مقاوم شده اند. پژوهشگران امیدوارند با استفاده از ترکیبات طبیعی این خاک ، موفق به ساخت داروی جدید ضد عفونی کننده و از بین برنده میکروب ها شوند.

منبع : وبسایت  دانشگاه بریتیش کلمبیا