خرید نقدی یا پرداخت با کارت اعتباری؟

 طی چهار آزمون مختلف مشخص شد، مشتریانی که از روش پرداخت با کارت اعتباری استفاده می‌کنند، بیشتر بر کلمات مرتبط با "سود و منفعت" کالای خریداری شده تمرکز می‌کنند؛ درحالیکه گزینه مدنظر مشتریانی که بصورت نقدی خرید می‌کنند، "هزینههای مختلف" کالای خریداری شده است.  

مشتریانی که از کارت اعتباری برای خرید استفاده می‌کنند، بیشتر بر مزایای کالای خریداری شده تمرکز می‌کنند؛ بطورمثال این دسته از مشتریان، تصویر بزرگتر و بهتر تلویزیون یا کیفیت بهتر پارچه لباس را مورد توجه قرار می‌دهند.

در مقابل، مشتریانی که بصورت نقدی خرید می‌کنند، هزینه‌های محصول – مانند قیمت، زمان تحویل، هزینه‌های گارانتی و هزینه‌های نصب – را مورد توجه قرار می‌دهند.

یکی از این دلایل، تبلیغات کارت‌های اعتباری از جمله استفاده از این کارت‌ها برای خرید محصولات با کیفیت‌تر است؛ همچنین این دسته از مشتریان (خریداران با کارت اعتباری)، بیش از خریداران نقدی از خرید خود لذت می‌برند، زیرا "درد پرداخت پول" را حس نمی‌کنند.

به گفته پروموتش چاترجی، استادیار مدرسه کسب و کار دانشگاه کانزاس، مشتریانی که از کارت اعتباری برای خرید استفاده می‌کنند، بیشتر بر مزایای محصول خریداری شده تمرکز می‌کنند، و مشتریانی که بصورت نقدی خرید می‌کنند، قیمت و سایر هزینه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند.  

نتایج این پژوهش در Journal of Consumer Research منتشر شد.

 

منبع: phys.org

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا