به دنبال اقتصاد سازگار با طبیعت هستیم

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تکیه اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری بر مزیت‌های منطقه‌ای است و این معاونت به دنبال اقتصاد سازگار با طبیعت است. تحقق این امر مستلزم بهره‌گیری از فناوری و علم است و یکی از اهداف این معاونت ایجاد ارزش افزوده بر اساس اقتصاد دانش‌بنیان با استفاده از علم و دانش و افزایش بهره‌وری است.

دکتر محمود شیخ زین‌الدین در سفری به شهرستان محلات از توانمندی‌های علمی و پژوهشی این شهرستان بازدید کرد.

وی در بازدید از پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان تنها با ایجاد مرکز تحقیقات و پژوهشسرا و دانشگاه و مرکز آموزش قابل تحقق نیست و باید ارزش افزوده را بالا برد. تحقیقات نشان داده است که به لحاظ علمی دارای وضعیت خوبی هستیم و مشکل اینجاست که ارتباط میان علم و حل مشکلات روزمره برقرار نشده است.

شیخ زین‌الدین تکیه بر توانمندی‌های بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی را یکی دیگر از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد و افزود: اگر در بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی طرحی ارائه شود که منجر به افزایش صادرات شود، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آن طرح حمایت می‌کند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات خوبی در بخش علم و فناوری ایجاد شده و اصلی‌ترین مشکل کنونی ارتباط نامناسب مردم با دانش روز است که باید برطرف شود.

وی در ادامه افزود: با استفاده از طرح‌های پژوهشی ارائه شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه علمی پژوهشی مراکز رشد می‌توان مشکلات حوزه دانش را برطرف کرد و بهره‌وری را در سطوح مختلف افزایش داد.

شیخ زین الدین خاطرنشان کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری قصد ورود به زیرساخت‌های پژوهشسراها را نداشته و اساس کار را بر مبنای سه طرح شرکت‌های نوپا، تولیدی و صنعتی گذاشته و در صورت تائید صلاحیت ساختاری شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها می‌توانند از تسهیلات و امکانات اعطایی استفاده کنند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در کشور ۲۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که باید با کمک بخش خصوصی گسترش یابند و در صورتی که مراکز رشد در شهرستان‌ها به درستی مستقر شوند و کار خود را به طور جدی شروع کنند، این معاونت از آنها حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از شهرستان محلات، از گلخانه ایران کاکتوس، شرکت تولیدی ماهیان زینتی آبزی‌پرور، شرکت سویاب صنعت و کارخانه سنگ سپهر محلات بازدید کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا