ارائه برند مشترک برای تمامی شرکت های فعال گیاهان دارویی

در این نشست که به ریاست محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی برگزار شد، اعضای شورا به هم اندیشی و بحث و تبادل نظر پیرامون نقشه توسعه کارآفرینی در حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی پرداختند.
راهکارهای سرمایه گذاری و مکان یابی واحدهای تولیدی فرآوری مواد مؤثره در حوزه گیاهان دارویی و نقشه راه توسعه فناوری های کشور در حوزه صنعت گیاهان دارویی بر اساس سند ملی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه چهل و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی به بحث و تبادل نظر پیرامون مکانیزم جذب منابع خارجی و سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های داخلی و خارجی پرداخته شد.
فریبرز غیبی، مدیرکل جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر کشت و نگه داری گیاهان دارویی با خود جوامع محلی است. بهتر است بتوانیم جنگل کاری را اقتصادی تر کنیم و گونه های دارای بازده اقتصادی برای توسعه در نظر گرفته شوند.
ناصر نوروزی، معاون دفتر تجاری سازی و انتقال فناوری نیز در این راستا توضیح داد: باید بتوانیم در این زمینه نیازسنجی داشته باشیم. مثلاً بررسی کنیم کشورهایی که با ایران در ارتباط هستند به چه چیزهایی نیاز دارند. در این زمینه بحث و آینده پژوهی صورت گیرد تا نیازهای تا 5 سال بعد را هم تأمین کنیم.
وی ادامه داد: نکته دیگری که در اقتصادی کردن بیشتر گیاهان دارویی تأثیر دارد بسته بندی است. شرکتی که محصولات گیاهان دارویی عرضه می کند باید توانایی ارائه یک بسته بنده خوب از فناوری موجود خود داشته باشد. در این حالت خریدار به درجه ای از اطمینان برای خرید محصول مورد نظر می رسد.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از دیگر نکاتی که در این جلسه به آن اشاره شد ایجاد برند مشترک میان تمامی شرکت های عرصه گیاهان دارویی کشور است. به این صورت سرمایه، فناوری و بازار خارجی در اختیار یک گروه که در قالب برندی خاص فعالیت می کنند قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا