ضرورت نظارت بر حیطه کاری لیرز پزشکی در کشور

دکتر محمدرضا رزاقی امروز چهارشنبه در دهمین همایش انجمن علمی پزشکی لیزری ایران و سومین کنگره کاربرد لیزر در علوم پزشکی تحت عنوان کنگره تازه های لیزر پزشکی در بیمارستان میلاد تهران برگزار شد افزود: نظارت بر عملکرد و فعالیت گروه ها و یا افرادی که از لیزر پزشکی در درمان بیماری ها استفاده می کنند باید صورت بگیرد تا شاهد برچیدن بازار ویا افرادی غیرمتخصص باشیم که پزشکی را خدشه دار می کنند.
به گفته وی ارایه آموزش های جامع در زمینه کاربرد لیزر در پزشکی در دانشگاه های ضروری است و اگر چنین نباشد درمان و سلامت کشور آسیب پذیر خواهد شد.
رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی ادامه داد: امروزه لیزر پزشکی در کشورجایگاه خود را پیدا کرده است و همکاری های بین بخشی پیشرفت ها و موفقیت های زیادی در عرصه دانش و فناوری های لیزر پزشکی حاصل شود .
رزاقی یاد آور شد: امروزه ورود لیزر به منظور درمان برخی از بیماری ها در حال افزایش است و از لیزر پزشکی می توان در زمینه های مختلف درمان و تشخیص بیماری ها استفاده کرد.
رئیس کنگره تازه های لیزر پزشکی افزود: با تشکیل مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی و شبکه ملی تحقیقات لیرز پزشکی و همچنین قطب علمی اموزشی کاربرد لیرز پزشکی راه را برای پیشبرد اهداف آموزشی ، پژوهشی و تحقیقات و همچننی ورود به عرصه بومی سازی ، نوآوری و ظرفیت سازی کشور هموار کرده است.
رزاقی افزود: استفاده از لیزر پزشکی با مشکلات و چالش رو به رو است اما تلاش و همکاری دانشمندان و متخصصان ایرانی زمینه تولید لیرز را فراهم کرده است و با کیفیت بهتری ارایه می شود.
وی اضافه کرد :سعی شده است که با ایجاد تکنیک ها و دستگاههای در تولیدات داخلی به صورت استاندارد و یا ورود برخی از تجهیزات بتوان در زمینه لیزر پزشکی استفاده صحیح صورت گیرد.
در ادامه مراسم دکتر مسلم بهادری استاد پیسکوت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برای اولین بار در سال 1960 از لیزر برای برداشتن خال پوستی استفاده شده است و همچنین در درمان بیماری چشم ، اورولوژی ، پوست ، و غیره از لیزرهای کم توان بهره مند شده اند.
وی با بیان اینکه هیچ علمی مانند لیزر پزشکی به سرعت رشد نکرده است یاد اور شد :در حال حاضر لیزر پزشکی در کشور ما خود کفا شده است و در تمامی علوم نادر نیز متخصصان و پژوهشگران ایرانی فعالیت کرده و خود را همگام با جهان پیش برده اند.
بهادری اظهار کرد :پیشرفت دانش و فناورهای لیزر پزشکی را می توان به وضوح در علم پزشکی در درمان بیماری های مختلف مشاهده کرد و این تغییرات و پیشرفت ها آینده بهتری را نوید می دهد.
در ادامه مراسم دکتر محمد رضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات و فوق تخصص ریه افزود: علم پزشکی روز به روز به سمت تغییرات کمی و کیفی می رود و یکی از محورهای مهم کاربرد لیزر در رشته های مختلف پزشکی چه در زمینه تشخیصی و درمانی است.
وی ادامه داد: استفاده از تکنیک ها به لحاظ کمی هزینه زیادی بر بیمار و جامعه تحمیل می شود اما از نظر کیفی مدت زمان مراجعه و بستری کمتر خواهد بود.
مسجدی اضافه کرد : لیرز پزشکی در بیماری های آسم تحول اساسی را ایجاد کرده و با استفاده از لیرزهای کم توان می توان در این صورت به بیماران کمک کرد.
دهمین همایش انجمن علمی پزشکی لیزری ایران و سومین کنگره کاربرد لیزر در علوم پزشکی تحت عنوان کنگره تازه های لیزر پزشکی از هفتم تا نهم بهمن ماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران در حال برگزاری است .

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا