«تبدیل علم به فناوری»، رویکرد جدید مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال
دکتر روشنک وامقی اظهار کرد: در نشست مشترک با مدیریت و کارشناسان دفتر توسعه فناوری دانشگاه، مشاورههای لازم در خصوص چگونگی ورود به فناوری و تبدیل فعالیتهای علمی به محصولات فناورانه را دریافت کردیم.وی ادامه داد: این پتانسیل در مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال به صورت بالقوه وجود دارد؛ ولی تاکنون نگرش به فعالیتهای علمی و تولید علم به صورت مطلق بوده و به فکر تبدیل آن به فناوری نبودیم.
دکتر وامقی با بیان اینکه از طریق آشنایی بیشتر با راه و رسم تبدیل علم به فناوری میتوانیم در آینده این رویکرد را محقق کنیم، افزود: قرار است اگر همکاران در مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال ایدهای را داشته باشند، با همکاری دفتر توسعه فناوری دانشگاه و شرکت دانشبنیان مستقر در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ایده را به فناوری تبدیل کنیم.
بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 21 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات از جمله مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 800 نیروی متخصص در رشتههای خاص حوزههای «رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (و تعیین کنندههای آن)، سلامت روانی و توانبخشی» میپردازد که در برخی از این رشتهها به عنوان تنها برگزارکننده دورههای تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی و در تعدادی از آنها، نخستین مجری دورههای تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.
No tags for this post.