پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، امیدوارکننده‌ترین پارک علم و فناوری آسیا شد

دکتر سیف‌اله سعدالدین رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: رتبه‌بندی دانشگاه‌های دارای پارک علم و فناوری در دنیا هر ساله توسط یک گروه تخصصی در سوئد صورت می‌گیرد و نتیجه آن در وب سایت UBI-GLOBAL.COM منتشر می‌شود.

دکتر سعدالدین افزود: این رتبه‌بندی با تجزیه و تحلیل عملکرد یک‌ساله حدود 400 پارک علم و فناوری دانشگاهی از 70 کشور دنیا انجام می‌شود که با توجه به ارزیابی شاخص‌ها در سال 2014، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به عنوان امیدوارکننده‌ترین پارک علم و فناوری آسیا معرفی و شایسته تقدیر شناخته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار داشت : در این وب سایت همچنین دانشگاه سمنان به دلیل وجود پارک علم و فناوری و تجاری شدن طرحهای مختلف به عنوان یک دانشگاه کارآفرین معرفی شده است.

دکتر سعدالدین ضمن تبریک کسب این افتخار به جامعه دانشگاهی سمنان، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از سال 1387 فعالیت خود را آغاز و تا‌کنون موفقیت‌های بسیاری در حوزه توسعه فناوری کسب کرده و با این پشتکار توانسته در رده بهترین پارک‌های علم و فناوری آسیا و دنیا قرار گیرد.

وی به گوشه‌ای از فعالیت‌های این پارک اشاره و تعداد اختراعات ثبت‌ شده به نام پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را 75 مورد عنوان کرد و گفت‌: در هفت سال گذشته 210 واحد فناور در پارک علم و فناوری این دانشگاه پذیرش شده‌اند و 17 شرکت دانش‌ بنیان هم در حوزه‌های مختلف علمی در حال فعالیت هستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به فعالیت دفتر مرجع منطقه‌ای مالکیت فکری در این پارک خاطرنشان کرد: تعداد اختراعاتی که تاکنون توسط این دفتر داوری شده 695 اختراعات از مخترعان سراسر کشور بوده است.

دکتر سعدالدین همچنین تاییدیه‌های علمی اختراعاتی که براساس تاییدیه این پارک صادر شده را 11 مورد عنوان و تصریح کرد: این اختراعات پس از اخذ تاییدیه ثبت اختراع شدند.

به گزارش ایسنا ، وی کسب این افتخار را نتیجه تلاش و همدلی مسؤولان دانشگاه سمنان، کارکنان پارک علم و فناوری، تلاش ارزشمند واحدهای فناور و حمایت همه جانبه مسؤولان شهرستان، استان سمنان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا