استانداردهای ملی شبکه های کامپیوتری تصویب شد

 آزاد معروفی، افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران استانداردهای ملی حوزه شبکه های کامپیوتری را ترجمه و تدوین کرده است.
وی با تاکید براینکه تدوین این استانداردها، دستاورد بزرگی برای مهندسان و کارشناسان حوزه شبکه های رایانه ای محسوب می شود، گفت: این استانداردها یکی از ارکان نظام مهندسی شبکه محسوب می شود و با ابلاغ ضرورت اجرای آن در ساختمانهای تجاری،اداری و مسکونی می تواند کسب و کار جدیدی را پیش روی مهندسان و کارشناسان حوزه شبکه های رایانه ای ایجاد کند.
معروفی در خصوص مفاد تفاهم نامه سازمان نصر تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: همکاری در زمینه تهیه لایحه ضرورت پیش بینی و استفاده از استانداردهای مهندسی شبکه های رایانه ای، برق اضطراری و سیستم های هوشمند مدیریت ساختمان در ساختمان های اداری، تجاری، دولتی، عمومی و مسکونی بلندمرتبه با نظارت مشاوران احراز صلاحیت شده حقوقی و حقیقی IT موضوع اصلی این تفاهم نامه است.
به گفته معروفی، تعهدات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این تفاهم نامه، همکاری در تهیه، تدوین و بومی سازی استانداردهای مربوطه و تعیین ساز و کار مناسب برای ضمانت های اجرایی آن است. 

** الزام پایان کار ساختمان ها برای اخذ تایید مهندسان شبکه
آزاده داننده، رئیس سومین دوره هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: هدف از تدوین استانداردهای ملی حوزه شبکه این بود که استانداردهای تاسیسات شبکه های رایانه ای نیز همچون سایر ملزومات پایان کار یک ساختمان اداری، تجاری و مسکونی، مورد تایید کارشناسان شبکه قرار گیرد.
داننده با اشاره به جلسات و تعاملات صورت گرفته با سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی عمران ساختمان در این خصوص گفت: سازمان نصر تهران جلسات مستمری را با این سازمان ها به منظور همفکری و بررسی راه های عرضه استانداردهای ملی شبکه برگزار کرد و خوشبختانه موفق شد پس از سه سال تلاش مداوم، این استانداردها را پس از اعمال اصلاحات جزئی به تصویب کمیته ملی سازمان ملی استاندارد ایران برساند.
به گزارش ایرنا از سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، داننده افزود: درحال حاضر سازمان نصر تهران درحال پیگیری' تدوین ضوابط و مقررات ' برای ضرورت اجرای این استاندارد ها از طریق نهادهای ذی ربط است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا