ایران دارای جایگاه سوم آسیا در حوزه زیست فناوری است

دکتر مصطفی قانعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همواره تولید مقاله به عنوان یکی از ابعاد و مباحث علمی برای تعیین جایگاه در حوزه زیست فناوری ملاک بوده و ایران نیز به لحاظ تولید مقاله بر اساس آخرین گزارش های سال 2015 در جایگاه چهاردهم دنیا قرار دارد. 
وی با توضیح اینکه ایران رتبه سوم آسیا را به لحاظ فروش محصولات فناورانه به کشورهای برتر دنیا کسب کرده است، افزود: به عنوان نمونه درحال حاضر محصولات زیست فناوری ایران به کشور روسیه صادر می شود.
قانعی با اشاره به اینکه محصولات زیست فناوری ایرانی در بازارهای بین المللی به فروش می رسد، اظهار کرد: حوزه زیست فناوری ایران 400 شرکت دانش بنیان دارد و از این لحاظ در مقایسه با سایر حوزه های فناوری کشور جلوتر است.
وی گفت: با توجه به اینکه زیست فناوری به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی در دنیا مطرح است و ارتقای در این حوزه به عنوان یکی از اساسی ترین شاخص های تعیین کننده توسعه محسوب می شود، بیشترین حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی به لحاظ مالی به شرکت های زیست فناوری اختصاص یافته است.
قانعی با اشاره به اینکه در حال حاضر به لحاظ نیروی انسانی 15 هزار دانشمند و محقق در حوزه زیست فناوری در کشور فعال هستند، گفت: بالاترین فروش محصولات دانش بنیان در کشور مربوط به حوزه زیست فناوری است، بنابراین ستاد توسعه زیست فناوری از هر حیث آماده نقش آفرینی در اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
ستاد توسعه زیست فناوری یکی از 14 ستاد فعال و تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا