حل معمای مکعب روبیک دریک ثانیه و صعود به آلپ با گوگل

 این ربات مجهز به یک دوربین وب، چند موتور کوچک و یک رابط است که امکان چرخاندن مکعب را برای آن فراهم می کند. این ربات به عنوان یک پروژه سرگرمی توسط دو شهروند عادی ساخته شده است. دوربین وبات، اطلاعات دریافتی را به یک الگوریتم شناخته شده ارسال می کند که راه حل معما را با استفاده از کمترین تعداد حرکت، به دست می دهد. 
مکعب روبیک یک جورچین مکانیکی است که در سال 1974 توسط یک مجسمه ساز و پروفسور معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد. هر مکعب روبیک کلاسیک 6 وجه و در هر وجه 9 تکه و هر وجه دارای یک رنگ است، در نتیجه کلا دارای 6 رنگ است.زمان مورد نیاز این ربات برای حل معما به عنوان یک رکورد جهانی به ثبت رسیده است.

*** صعود به قله مونبلان با گوگل 
تهران – ایرنا – شرکت گوگل به تازگی سرویسی را فراهم کرده است که امکان مشاهده مناظر بی مانند کوهستان آلپ را در رختخواب فراهم می کند. این ابزار می تواند کاربران را به قله مونبلان در ارتفاع 15777 متری ببرد.
به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا، دوربین های گوگل در طول دوران فعالیت خود چیزی بیش از نمای خیابان ها و محیط های شهری را ضبط کرده اند. این دوربین ها تصاویر بسیاری را از کوه های ترسناک، باغ های زیر دریا و کانال های ونیز به ثبت رسانده اند. اکنون شرکت گوگل با استفاده از این تصاویر، فناوری جدیدی را عرضه کرده است که امکان مشاهده مناظر بی مانند کوهستان آلپ را در رختخواب فراهم می کند. این ابزار می تواند کاربران را به قله مونبلان در ارتفاع 15777 متری ببرد.
متخصصان گوگل برای تولید این فن آوری جدید از کوهنوردان مشهور کمک گرفته اند و برخلاف سرویسStreet View، به جای مسیریابی مستقیم تا نوک قله، امکان مسیریابی و مشاهده فضای اطراف را در جهات مختلف فراهم کرده اند. این ابزار امکان مشاهده یک مسیر دشوار در قسمت پشت کوه را فراهم کرده است که اساسا به عنوان جاذبه گردشگری کوه مونبلان شناخته می شود. 
به گزارش ایرنا از ساینس،این سرویس دارای جنبه های آموزشی است و نشان می دهد کوه آلپ در اثر تغییرات آب و هوا، دستخوش تحولات چشمگیری شده است و از یخچال های عظیم این کوهستان تنها سایه ای برجای مانده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا