مسابقات نادکاپ شریف برگزار می شود

 این مسابقه با هدف شناسایی و هدایت استعدادها و تقویت روحیه خلاقیت در دانش آموزان و فرهنگسازی و ترویج علم و فناوری در جامعه با حضور بیش از 2هزارنفر دانش آموز از21 تا 22 اسفندماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.از اهداف دیگر برگزاری این مسابقات می توان به مواردی همچون گسترش و ترویج علوم نوین و علوم پایه با رویکردی خلاقانه در فضای دانش آموزی، تقویت وجدان کار، انضباط اجتماعی و کارآفرینی، حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد. در طی این رویداد دانش آموزان در رشته های مختلف مانند رباتیک و میکروالکترونیک، هوا فضا، زیست فناوری، نجوم، ماشین های شیمیایی، انرژی های نو فرایند گذار از ایده به پدیده را که متضمن افزایش مهارت و خلاقیت و تقویت اعتمادبه نفس آنان می باشد تجربه می کنند.

این مسابقات که بعد از مراحل بازدید، کارسوق و کارگاه طراحی شده است، از بخش های مختلف علمی، سرگرم کننده و فرهنگی تشکیل شده است و در آن سعی می شود ضمن تقویت روحیه خلاقیت، نشاط و شادابی و همچنین مشارکت پذیری گروهی، توجه ویژه به نقش کودکان و نوجوانان در ترویج فعالیت های فرهنگی، علمی، آموزشی و تفریحی صورت پذیرد.
بازخورد این مسابقات هیجان انگیز برای ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی در دانش آموزان بسیار مؤثر و جذاب است در این مسابقات، برخلاف مسابقات دانشجویی و المپیادهای علمی با توجه به طبع متفاوت دانش آموزان و اقتضای سن آنان رقابت علمی در فضایی مفرح و شاد صورت می گیرد. در پایان نیز جوایز نقدی و غیر نقدی به برندگان مسابقات اهداء خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا