اعلام جزئیات فنی فضاپیمای سرنشین دار جدید روسیه

آژانس فضایی روسیه ، در تازه ترین اطلاعیه خود اعلام کرد که نسل جدید سفینه های سرنشین دار این کشور در راه هستند که  با هزینه ای معادل 58 میلیون روبل معادل 734 میلیون دلار ساخته خواهند شد . به گفته کارشناسان ، این هزینه تا سه و نیم برابر  نسبت به  پروژه های مشابه آمریکائی ، یعنی فضا پیمای دراگون  اسپیس ایکس که توسط ناسا اجرا و به فضا پرتاب شده است ، کمتر است.

سازمان فضائی روسیه در نظر دارد فضا پیماهایی با قابلیت حمل سرنشین را جایگزین نسل قدیمی فضاپیمای خود کرده و این سیستم جدید قابلیت پرواز به اطراف ماه را نیز تا سال 2025 میلادی خواهد داشت .

همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ؛ آژانس فضایی روسیه پیش نویس طرحی را تهیه و تنظیم کرده که بر اساس آن بودجه مشخصی برای پیشبرد این طرح  که از سال 2016 تا سال 2025 میلادی برنامه ریزی  شده است از طرف دولت روسیه در نظر گرفته شود .

طبق این چشم انداز سازمان فضایی روسیه هزینه ای معادل 58 میلیون روبل برای این طرح پیش بینی کرده است و امیدوار است که این  سیستم حمل  ونقل فضایی در سال 2025 راه اندازی شود . لازم به ذکر است این طرح کاهشی 8 میلیون روبلی در پیش نویس جدید سازمان فوق الذکر نسبت به سال گذشته داشته و همانطور که گفته شد توسعه این فضا پیمای روسی 734 میلیون دلار هزینه در بر خواهد شد و استفاده از آن در مقایسه با اسپیس ایکس دراگون 2 ناسا با هزینه ای 2.1 میلیارد دلاری بسیار مقرون به صرفه تر به نظر می رسد. این سازمان همچنین  در نظر دارد فضا پیماهایی با قابلیت حمل سرنشین را جایگزین نسل قدیمی فضاپیمای خود کرده و این سیستم جدید قابلیت پرواز به اطراف ماه را نیز تا سال 2025 میلادی خواهد داشت . همانطور که گفته شد هزینه این پروژه در سال گذشته معادل 8 میلیون روبل بیشتر ارزیابی شده بود که پرتاب فضا پیما به همراه سرنشین تا سال 2024 میلادی و پرواز در اطراف ماه تا سال 2025 پیش بینی شده بود .

دانشمندان روسی همچنین امیدوارند این نسل جدید از سفینه های فضایی با قابلیت حمل چها رمسافر  برای پرواز انسان و حمل وسایل و محموله های مورد نیاز آنها به اطراف ماه تا سال 2025 میلادی اولین پرواز خودرا به مرحله اجرا برساند . این سفینه جدید توانایی اداره کردن خود به شکل مستقیم را داشته و همچنین به مدت یکسال می تواند در مدار قرار بگیرد. در پایان گفتنی است  انتظار میرود که راکت فوق سنگین آنگرا –ای 57 برای پرتاب این سفینه به مدار مورد استفاده قرار بگیرد .

 منبع : تاس 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا