فرود و پرواز دوباره موشک فضایی

کمپانی Blue Origin برای اولین بار موفق شده است تا با ارسال دوباره موشکی به فضا عنوان اولین کمپانی در زمینه استفاده مجدد از موشک ها را به دست بیاورد. این شرکت موفق شده است تا با ارسال دوباره تقویت کننده ای که یک بار دیگر در ماه نوامبر سال میلادی گذشته به هوا پرتاب شده بود، در این زمینه از حریف اصلی خود یعنی شرکت اسپیس اکس (SpaceX) پیشی بگیرد.

موشک نیوشپرد موفق شده بود تا قبل از فرود بر روی زمین به ارتفاع 100.5 کیلومتری از سطح زمین برسد. در این مورد، این موشک موفق شده بود تا قبل از فرودش بر روی کره زمین، به ناحیه ای فراتر از خط کارمن (مرزی که به صورت رسمی اتمسفر زمین را از فضای بیرونی آن جدا می کند) برود.

این کمپانی به تازگی اعلام کرده است که موشک نیو شپرد (New Shepard) که سال گذشته با موفقیت توانسته بود از خط کارمن عبور کند و بر روی نقطه مورد نظر فرود بیاید، بار دیگر به هوا ارسال شده و به ارتفاع 333582 فوتی (معادل 101.7 کیلومتر) از سطح زمین رسیده و فرود آمده است. کپسول این موشک نیز برای استفاده دوباره در آینده بهبود داده شده است.

بر اساس گزارش ها، موشک نیوشپرد موفق شده بود تا قبل از فرود بر روی زمین به ارتفاع 100.5 کیلومتری از سطح زمین برسد. در این مورد، این موشک موفق شده بود تا قبل از فرودش بر روی کره زمین، به ناحیه ای فراتر از خط کارمن (مرزی که به صورت رسمی اتمسفر زمین را از فضای بیرونی آن جدا می کند) برود. در واقع این موشک توانسته بود از اتمسفر زمین خارج شده و وارد فضا بشود.

ماه گذشته نیز کمپانی اسپیس اکس توانسته بود موشک فالکون 9 خود را به فضا ارسال کند و ان را سالم بر روس زمین فرود بیاورد. با این حال این کمپانی قصدی درباره استفاده مجدد از این موشک نداشته است. این تصمیم به نوعی باعث برد کمپانی Blue Origin و تبدیل شدن آن به اولین شرکتی بود که توانسته است تا برای بار دوم از یک تقویت کننده استفاده کند.

منبع: redorbit

redorbit

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا