دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشریح شد

دکترعباس پرداختی صبح امروز یکشنبه چهارم بهمن‌ ماه 94 در نشست خبری جهت بیان عملکرد و همچنین تشریح دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در ارزیابی سال 93 و در حوزه آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان رتبه پنجم کشوری را از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌های حوزه آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ترتیب مربوط به دانشگاه شهید بهشتی، تهران، شیراز، تبریز و کرمان است، افزود: کرمان با تبریز تنها در نیم امتیاز فاصله دارد اما خوشبختانه در حوزه پژوهشی دانشگاه کرمان شش پله صعود داشته و دفتر فنی آن نیز رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

پرداختی بیان کرد: مرکز نوآوری کرمان زیر نظر مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی و نخستین کارگاه با عنوان "دانش چند بعدی" مهر ماه امسال در این مرکز برگزار شد که هدف آن ایجاد ارتباط بین علوم پایه و کاربردهای بالینی بود ضمن اینکه به مدل‌سازی ریاضی تومورهای سرطانی و رهایش دارو به شبکه عروقی تومورهای سرطانی نیز پرداخته شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: همچنین کارگاه منطقه‌ای اخلاق در پژوهش با حضور دبیر کمیته اخلاقی کشوری در وزارت بهداشت برگزار شد و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت.

وی به برگزاری مدرسه زمستانی عضله‌شناسی در کرمان نیز اشاره و اظهار کرد: همزمان با برگزاری این مدرسه زمستانی، تعداد زیادی مراجعه کننده بیمار از استان‌های همجوار و کرمان داشتیم.

پرداختی همچنین تصریح کرد: تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه مدیترانه شرقی به امضا رسیده است که بر اساس آن هر دانشگاهی بخواهد در ایران با این دانشگاه ارتباط برقرار کند باید از طرف دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: 80 درصد دانشجویان دانشگاه مدیترانه شرقی خارجی هستند و از 83 کشور دانشجو پذیرفته است از این رو در آینده در حوزه دندان‌پزشکی با این دانشگاه تفاهم‌نامه بسته خواهد شد.

پرداختی بیان کرد: با راه‌اندازی هاب منطقه‌ای ایدز در کرمان به عنوان بیست و دومین شهر دوستدار پیشگیری از ایدز توسط سازمان بهداشت جهانی انتخاب شدیم و گزارش عملکرد آن نیز منتشر شده است.

وی سپس به فعالیت‌های بین‌الملل معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نخستین کنگره بین‌المللی پزشکی افضلی‌پور با محوریت پاتولوژی در آبان ماه امسال با حضور دو استاد بین‌المللی دانشگاه هاروارد برگزار شد.

پرداختی افزود: در این کنگره از کشورهای آمریکا، انگلستان، ایتالیا، جمهوری چک و پرتغال میهمانانی دعوت شده بودند که به بحث پاتولوژی به ویژه سر و گردن پرداخته شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به موفقیت‌های کشوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 94 نیز اشاره و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان امسال در نخستین جشنواره شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت به عنوان فناور برتر کشوری معرفی شد.

پرداختی گفت: به علاوه در بیست و یکمین جشنواره رازی، با توجه به اینکه مرکز تحقیقات مدل‌سازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تنها مرکز تحقیقاتی در ایران است که طی دو سال 32 برابر افزایش امتیاز داشته است، لوح تقدیر دریافت کرد.

وی ادامه داد: مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توجه به نمایه شدن در اسکوپوس، کیفیت مقالات و نظم در انتشار در بین مجلات تیپ یک رتبه اول را به دست آورده است.

به گزارش ایسنا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان با اشاره به همایش‌های آینده خاطرنشان کرد: نخستین کنگره بین‌المللی اختلالات وابسته به مواد در کودکان و نوجوانان در شهریور ماه، همایش ملی آینده پژوهی در حوزه‌های سلامت در مهرماه 95 و نیز همایش بین‌المللی انجمن داروسازی، آخرین آزمایشات آزادسازی دارو، سیستم‌های نانو و … را آبان‌ ماه سال آینده برگزار خواهیم کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا