دانشگاه ها در راستای تامین نیازهای فناورانه کشور حرکت کنند

حمیدرضا طیبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صرف اینکه علم تولید کنیم تا مقاله ای در نشریات معتبر درج شود، پسندیده نیست، بلکه تولید علم باید در راستای حل مشکلات جاری و آینده کشور باشد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاه ها باید ماموریت هایی برای آنها درنظرگرفته، گفت: لازم است ماموریت های خاصی به ویژه برای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اصلی کشور در راستای انجام فعالیت های علمی و فناورانه تعریف شود.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: این مراکز باید موظف باشند از همه امکانات و تجهیزات موجود در کشور برای انجام تحقیقات کاربردی و توسعه فعالیت های علمی و فناورانه، بهره برند.
وی بر لزوم تعامل و ارتباط بیشتر با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد در شرایط فعلی مانعی برای ارتباط خوب و سازنده با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی وجود نداشته باشد اما این ارتباط باید جهت دار و برای حل مشکلات کشور صورت گیرد.
طیبی اظهار کرد: دانشگاه ها برای سرعت دادن به کار خود باید موظف شوند با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارجی معتبر ارتباط برقرار کنند تا شاهد تحقق اهداف متعالی در کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه محدودیت در دانشگاه های داخلی، در زمینه نیروی انسانی نیست، گفت: مشکلات ما در دانشگاه ها بیشتر در حوزه تامین تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی است که این موضوع گاهی اوقات در حوزه تحقیقات پیشرفته و مرز دانش مشکل ایجاد می کند.
رئیس جهاد دانشگاهی افزود: اگر در بودجه سال آینده مبلغ مناسبی به بخش تحقیقات اختصاص یابد، این مشکل تا حد زیادی برطرف می شود.
طیبی به وجود نیروی انسانی باهوش و بااستعداد در کشور اشاره کرد و گفت: در صورتی که تجهیزات و امکانات پیشرفته در اختیار این افراد قرار گیرد، شاهد توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی خواهیم بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا