ساخت سازه های معماری با قابلیت تصفیه هوا

همزمان با آغاز عصر صنعتی شدن جوامع و گسترش استفاده از سوخت های فسیلی ، معضلی به نام آلودگی هوا و آلاینده های جوی ناشی از احتراق سوخت هائی مانند زغال سنگ ، نفت ، بنزین ؛ گاز و گازوئیل به وجود آمد که تقریبا در تمامی صنایع جهان از آن ها استفاده شده و بیشتر خودروهای موجود در دنیا نیز با یکی از این سوخت ها کار می کنند . بحث آلودگی هوا امروزه یکی از معضلات اصلی کلان شهر های دنیا بوده و کمابیش تمامی کلان شهرهای جهان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند .

ماده فوق الذکر Kaier نام داشته و به شکل یک پوشش لعابی روی سازه ها قرار می گیرد . این ماده توانائی انجام عمل فتوسنتز را دارد و مشابه گیاهان و درختان قادر به جذب کربن و تولید اکسیژن است.

بر اساس گزارش رسمی خبرگزاری اسپانیا و به نقل از رادیو دولتی چین ، یک شرکت چینی موفق به ابداع روشی جدید و منحصر به فرد برای کنترل آلودگی های شهری شده است . بر اساس این گزارش ، پژوهشگران چینی موفق به ابداع مصالح ساختمانی و مواد جدیدی شده اند که می تواند در ساخت تاسیسات و سازه های شهری استفاده شده و هوا را تصفیه کند . به این تکنولوژی جدید، دیوارهای تصفیه کننده هوا گفته می شود . بر اساس اظهارات سازندگان فناوری فوق، استفاده از این ماده در معماری شهری می تواند معضل آلودگی کلان شهرهای جهان را تا حد زیادی کاهش دهد.

تا کنون مطالعات بسیاری در مورد تاثیرات نامطلوب آلودگی هوای ناشی از ترافیک و دود خودروها  بر سلامت کودکان در مسیر مدرسه و مسافران شهری انجام شده و تاثیرات نامطلوب این نوع از آلودگی بر تندرستی انسان اثبات شده است.

در جزئیات منتشر شده درباره این ماده جدید عنوان شده است که ماده فوق الذکر Kaier نام داشته و به شکل یک پوشش لعابی روی سازه ها قرار می گیرد . این ماده توانائی انجام عمل فتوسنتز را دارد و مشابه گیاهان و درختان قادر به جذب کربن و تولید اکسیژن است.

منبع : efe

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا