نسل جدید راکت های ماهواره بر فونیکس در راهند

کشور روسیه همواره یکی از کشورهای پیشرو در عرصه صنعت فضانوردی و اکتشافات فضائی بوده است . سازمان فضائی روسیه به صورت امروزی خود در سال 1992 میلادی  و پس از فروپاشی شوروی سابق تاسیس شد و میراث دار برنامه های فضایی شوروی شد . از جمله  بلند پروازانه ترین پروژه های این سازمان ، ارتقاء و گسترش راکت های ماهواره بر  و فضاپیماهای مختلفی است که از میان جدید ترین آن ها می توان به نسل جدیدی از راکت های  فونیکس اشاره کرد که قرار است در سال 2018 میلادی مورد استفاده قرار گیرد .

مدل های قدیمی این راکت ها توان حمل تنها 17 تن بار  را داشتند که طراحی جدید این موشک ها این قابلیت را به شکل چشمگیری افزایش میدهد و در عین حال موشک های نسل جدید  خواهند توانست با قدرت بیشتری وارد مدارثابت  زمین شوند .

بر اساس آخرین گزارش های سازمان فضانوردی روسیه ، تمام هزینه های گسترش این راکت ماهواره بر غول پیکر بالغ بر 29 بیلیون روبل (معادل 367 میلیون دلار ) برآورد شده است  . گزارش ها حاکی از آن است که این سازمان در نظر دارد ظرفیت این راکت مدرن را با طراحی جدید تا سال 2025 به اتمام برساند .

 معاون نخست وزیر کشور روسیه ، دیمیتری روگزین ، در آخرین گفتگوی خود در این خصوص تاکید کرد : کشور روسیه مراحل اولیه ساخت این موشک فوق سنگین را آغاز کرده  و تمامی ظرفیت ها برای آغاز این پروژه در نظر گرفته شده است . وی  همچنین در توضیحات خود  اضافه کرد : نسل جدید این راکت ها توان حمل بیش از 100 تن وزن را دارند که در نوع خود بی سابقه است .

 گفتنی است که مدل های قدیمی این راکت ها توان حمل تنها 17 تن بار  را داشتند که طراحی جدید این موشک ها این قابلیت را به شکل چشمگیری افزایش میدهد و در عین حال موشک های نسل جدید  خواهند توانست با قدرت بیشتری وارد مدارثابت  زمین شوند . لازم به ذکر است به تازگی موتورهای  RD-171 که توسط مرکز تحقیقاتی ENERGOMASH   که از بزرگترین  شرکت های ساخت موتورهای عظیم الجثه است طراحی و روی راکت های زنیت نصب شده است . عملیات فوق به نوعی مرحله آغازین این پروژه عظیم محسوب می شود .

منبع : tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا