خواص مکمل های غذایی برای سالمندان

 محققان دانشگاه A&M تکزاس در یافته های اخیر خود دریافتند مصرف مکمل های غذایی خوراکی خاص تا ۵۰ درصد نرخ مرگ و میر را در بیماران مسن مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی که با سوءتغذیه روبرو هستند کاهش می دهد.

این مطالعه همچنین اثبات کرده است که مصرف مکمل های غذایی خوراکی موجب کاهش عوارض بیماری، مرگ و بستری شدن مجدد در بیمارستان می شود.

نیکولاس دیوتز، سرپرست تیم مطالعه، در این باره می گوید: «مطالعه تغذیه ای ما به به وضوح قدرت تغذیه را در تاثیرگذاری بر پیامدهای سلامت نشان داد.»

وی در ادامه افزود: «در مورد افراد تحت مطالعه، کسانی که بیمار بوده و از سوءتغذیه رنج می بردند، تغذیه بسیار برای بقاء و زنده ماندن شان حیاتی و مهم بود، چراکه به حفظ عملکرد درست بدن، بخصوص ماهیچه ها، کمک می کند.»

به گفته محققان خواص مکمل های غذایی خوراکی بر سلامت فرد از بازسازی توده ماهیچه تا کمک به بهبود یافتن از بیماری و مرخص شدن از بیمارستان را در برمی گیرد.

شرکت کنندگان حاضر در این مطالعه شامل ۶۵۲ فرد دارای سوءتغذیه در رده سنی ۶۵ سال به بالا بودند که مبتلا به بیماری قبلی یا ریه بودند. محققان تاثیرات مکمل غذایی خاص با میزان پروتئین بالا (۲۰ گرم)، مولفه محافظ ماهیچه (HMB)، و ویتامین D را با مکمل دارونما در مورد نرخ بستری شدن مجدد یا مرگ ۹۰ روز بعد از خروج از بیمارستان مقایسه نمودند.

به گزارش مهر،نتایج نشان داد در افراد مصرف کننده مکمل های غذایی، روند بهبود سلامت از جمله وزن بدن، وضعیت تغذیه و سطح ویتامین D در مدت ۳۰ و ۶۰ روز بعد از خروج از بیمارستان قابل توجه بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا