پیش نویس تفاهم نامه ایران و هند تهیه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مونیکا گاندی وزیر توسعه امور زنان و کودکان هند با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه گفت و گو کردند.
ابتکار در این دیدار با بیان اهمیت و ضرورت توسعه روابط و همکاری های دو جانبه میان دو کشور، گفت: ایران و هند دارای مشترکات بسیاری هستند و همین امر فرصت بسیار خوبی برای توسعه روابط در سایر زمینه ها از جمله محیط زیست است.
*** ضرورت تدوین برنامه اقدام مشترک جهانی برای مقابله با قاچاق تنوع زیستی
مونیکا گاندی وزیر توسعه امور زنان و کودکان هند ضمن تاکید بر ضرورت توسعه و ارتقاء همکاری ها و روابط میان ایران و هند با توجه به سابقه طولانی روابط و مشترکات فرهنگی و تاریخی، گفت: دولت هند برای گسترش روابط با ایران به ویژه در زمینه محیط زیست، آمادگی کامل دارد. 
وزیر توسعه امور زنان و کودکان هند با بیان اهمیت توجه به موضوع ورود گونه های مهاجم از جمله آبزیان و گیاهانی که آسیب های زیادی به تنوع گیاهی بومی کشورها وارد می کنند، افزود: قاچاق گونه های مختلف تنوع زیستی گیاهی، جانوری و حشرات ذخایر ژنتیکی کشورها را تهدید می کند و ضروری است تصمیم و برنامه اقدام مشترکی در این زمینه اتخاذ شود. 
وی با اشاره به عرضه گونه های زیبای پروانه های هند در برخی موزه های معروف جهان، خواستار توقف مصرف سم نکوتینفاد به دلیل خطرات بسیار آن از جمله انقراض نسل زنبورها به ویژه زنبورهای عسل ها شد.
*** خسارات ناشی از بذرهای دستکاری شده برای کشاورزان هندی
گاندی که زمانی وزیر محیط زیست و اکنون فعال زیست محیطی و وزیر توسعه امور زنان و کودکان هند است، به عدم موفقیت کشاورزی با بذرهای دستکاری شده ژنتیکی اشاره کرد و گفت: پنبه کاران هندی خسارات بسیار سنگینی از این موضوع متحمل شدند چرا که بذرهای دستکاری شده اگرچه در برابر برخی آفات مقاوم هستند اما باعث هجوم آفات بسیار زیادی هم می شوند که توان دفاع در برابر آنها وجود ندارد و همین موضوع استفاده از بذرهای دستکاری شده را غیر قابل قبول می کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا