برتری تیم دانشگاه شریف در مسابقات ملی طراحی موتورسیکلت الکتریکی

تیم‌های دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه آزاد خمینی شهر و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم پنجمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین و موتور سیکلت الکتریکی را کسب کردند.

بر اساس این گزارش، پنجمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین و موتورسیکلت الکتریکی به همت پژوهشکده شهید رضایی و با همکاری اساتید دانشکده‌های مهندسی مکانیک و مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این مسابقات به منظور گسترش مهارت‌های مربوط به طراحی اجزای ماشین، حفظ پویایی در زمینه تدوین فناوری‌های نوظهور، کشف استعدادهای خلاق دانشجویان و گسترش زمینه‌های طراحی وسایل نقلیه پاک در کشور برگزار شد.

همچنین، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه از طریق طرح مسائل و مشکلات صنعت در دانشگاه، آشنایی دانشجویان با روندهای طراحی (طراحی مفهومی، طراحی اجزا، طراحی سیستمی)، بکارگیری عملی اصول علمی مهندسی مکانیک در طراحی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، تمرین کارگروهی، ارتقای کیفی توان مهندسی دانشجویان، ایجاد رقابت مثبت و درگیرکردن تمام مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و دانشجویان و محققان بااستعداد، کشف و جذب افراد مستعد، لایق و شایسته و علاقه‌مند به طراحی وسایل نقلیه از جمله اهداف برگزاری این مسابقه بود.

در این دوره از مسابقات که شامل دو مرحله اصلی «مرحله طراحی» و «مرحله ساخت» بود، 27 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور ثبت نام کردند که پس از پایان مرحله اول و داوری طرح‌ها، 10 تیم به مرحله‌ پایانی راه یافتند.

بیش از 10 موتورسیکلت ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید چمران اهواز و صنعتی بابل و… طی هفت روز در شهرستان ساری با یکدیگر به رقابت کردند.

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز پنجمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین و موتورسیکلت الکتریکی هفته دوم اسفندماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا