کارآفرینی بیش از ایده به عزم و اراده نیاز دارد

رضا روستاآزاد روز دوشنبه در آئین برگزاری همایش کیمیا در دانشکده مکانیک صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: کارآفرینی و ایجاد شرکت های دانش بنیان بیش از هر چیز به اراده احتیاج دارد و با اراده می توان دانش، توانایی و مدیریت را به استخدام گرفت.
وی بیان کرد: تحولات جدی در دنیا در سبک زندگی و فضای کسب و کار در حال وقوع است و کسانی که بتوانند خود را با این تحولات همگام کنند می توانند در آینده نقشی داشته باشند، این تحولات باید در دانشگاه ها آغاز شود.
روستاآزاد یادآور شد: باید دانشجویان از فرصت های موجود در دانشگاه برای انتخاب شرکای خود و طراحی ایده به ویژه در زمینه فعالیت در رشته های میان رشته ای استفاده کنند.
رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف افزود: با اشاره به اینکه اکنون در اطراف دانشگاه شریف 200 شرکت دانش بنیان تاسیس شده است افزود: ارتباط بین دانشگاه و شرکت در دانشگاه شریف از یک دهه پیش شروع شده و اکنون به ثمر رسیده، در سال های ابتدایی برخی از اساتید مخالف این امر بودند که دانشجویان سال اولی به فکر راه اندازی شرکت و مسایل اینچنین باشند، در صورتی که باید در روز نخست تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید این جهت گیری از سوی دانشجویان انجام شود.
وی گفت: پسندیده نیست یک دانشجوی دانشگاه برجسته بعد از فارغ التحصیلی فکر مشغول شدن به کار در ارگان و شرکتی باشد در صورتی که باید دانشجوی فارغ التحصیل خود استخدام کننده افراد در شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده توسط خود باشند.
روستاآزاد یادآور شد: فعالیت در حوزه پژوهش باید در تحصیلات تکمیلی انجام شود و راه اندازی شرکت های دانش بنیان باید در مقطع کارشناسی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا موج شرکت های دانش بنیاد با فراز و نشیب های همراه است و در ایران نیز اینگونه است، افزود: راه اندازی شتاب دهنده ها و صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر به منظور راهنمایی شرکت های نوپا برای کاهش خطر انحلال و رکود هست.
روستاآزاد یادآور شد: با داشتن عزم و اراده دانشجویان در مرحله فارغ التحصیلی می توانند شرکت های دانش بنیان خود را در پارک های علم و فناوری راه اندازی کنند.
به گزارش ایرنا، همایش کیمیا با حضور برخی از صاحبان صنایع، برگزیدگان جشنواره علمی – پژوهشی و شرکت های دانش بنیان به مدت یک روز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا