بیماری شایع در نسل گجت زده

آیا گوشی های هوشمند باعث درد در گردن می­شوند؟ شاید این سوال را خیلی از ما در هنگام احساس درد در گردن خود بعد از استفاده مدام در یک دوره به نسبت طولانی از تلفن همراه، از خود پرسیده باشیم ولی جالب است بدانید طبق تحقیق جدیدی که به تازگی توسط یک دکتر آمریکایی انجام شده است، این احساس درد در ناحیه گردن کمترین ضرری می­تواند باشد که تلفن های همراه به ستون فقرات ما می­زنند، تکست نک روز به روز تبدیل به یک بیماری همه­گیر می­شود که این بیماری می­تواند منجر به یک آسیب دیدگی جدی در افراد شود.

طبق گفته­‌ی این دکتر آمریکایی، حالتی که برای کار کردن با تلفن همراه مورد قبول عام هست، فشار در ناحیه گردن را افزایش می­دهد که می­تواند باعث ساییدگی و پارگی بیش از اندازه در این ناحیه شود. ممکن است در نهایت برای بهبود این مشکل نیاز به عمل جراحی باشد.

دکتر کنّس هانسرج ادعا دارد اگرچه سر های ما بین ۱۰ و ۱۲ پوند وزن دارند ولی زمانی که ما آنها را به سمت پایین خم می­کنیم تا به گوشی هایمان نگاه کنیم، وزن اثر بخش به گردن ما، افزایش پیدا می­کند. (در زاویه ۱۵ درجه این وزن ۲۷ پوند شده و به نسبت زاویه افزایش پیدا می­کند که در نهایت در زاویه ۶۰ درجه به ۶۰ پوند می رسد.)
 

طبق تحقیق انجام شده، به لطف تلفن های همراه، مردم این روزه به طور متوسط بین ۲ تا ۴ ساعت سر خود را پایین نگه می­دارند، که این عمل موجب ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ ساعت فشار اضافی سالانه در ناحیه ستون فقرات گردنی می­شود.

سامی مارگو، عضو انجمن خبره فیزیوتراپی آمریکا، بر این باور است که تکست نک روز به روز شایع تر می شود. او می­گوید:

مردم با نوشتن در تلفن همراه زندگی می­کنند، آنها آنقدر مشغول این کار هستند که متوجه نمی‌ شوند به یک استراحت نیاز دارند.

او اشاره می­کند این عمل سبب سردرد، گردن درد، درد بازو و بی حسی می­شود، چرا که نحوه قرارگرفتن سر در حالت معمولی رو به جلو می­باشد که در این حالت تمامی منحنی های گردن و ستون فقرات شما در جهت درست قرار گرفته‌­اند. اما وقتی شما برای مدت طولانی چانه خود را به قفسه سینه خود نزدیک می­کنید، کل ساختار ستون فقرات گردنی را کش می­دهید و در دوره طولانی سبب پارگی آن می­شوید.

او برای جلوگیری از مشکلات به مردم پیشنهاد می­‌کند که به جای کار کردن مستقیم با تلفن همراه از سیستم تشخیص صدا، به جای مسیج ها از تماس صوتی و در حین کار با تلفن همراه از استراحت­‌های منظم استفاده کرده و شکل قرارگیری سر خود را در هنگام نوشتن در تلفن همراه تغییر دهند. 

این اولین بار نیست که درباره خطرات پیام زدن در تلفن همراه هشدار داده می­شود. در سال ۲۰۰۱ گفتگوی بسیاری به خاطر افرادی که موقع قدم زدن از گوشی‌های خود استفاده می‌کردند و دچار تصادف شدند، صورت گرفت.

طرز استفاده صحیح از گوشی، تنها درمان قطعی تکست نک

طرز استفاده صحیح از گوشی، تنها درمان قطعی تکست نک

لیست بیماری های که بشر تا به هنگام با آنها سر و کله زده است با اختراع هر قطعه جدید از تکنولوژی افزایش پیدا می‌­کند. ممکن است نام برخی از این بیماری­ها برای شما عجیب به نظر برسد اما این واقعیت که این بیماری ها و واقعا وجود دارند و به سلامت انسان ها آسیب می رسانند به هیچ وجه تغییر نمی­کند.

از این بیماری ها می توان به شست بلک بری،که موجب آسیب دیدگی و کشیدگی در عضله ناشی از نوشتن در تلفن همراه ایجاد می­شود،و یا دست آیپد، درد و عذابی که توسط کشیدن و تایپ کردن در تبلت ایجاد می‌­شود، اشاره کرد.

منبع:زمانا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا