گزارش تصویری از مرجان های دریای سرخ

دلیل اصلی نابودی تپه های مرجانی در سراسر دنیا ، بالا رفتن میزان اسید آب اقیانوس ها است که این موضوع یکی از تاثیرات تغییرات محیط زیست و آب و هوا محسوب می شود . دلیل اصلی اسیدی شدن آب دریاها نیز ، تولید میزان زیاد دی اکسید کربن توسط صنایع و خودروها در سراسر جهان است که این میزان زیاد گاز ، وارد هوا شده و بخشی از آن با آب دریا ترکیب می شوند . ترکیب دی اکسید کربن و آب سبب ایجاد اسید کربنیک شده و به دلیل وجود حجم زیاد دی اکسید کربن در جو طی سده  های گذشته ، میزان ترکیب این گاز با آب اقیانوس ها از حد مجاز بیشتر شده که  این موضوع بر زندگی جانوران و موجودات دریائی تاثیرات منفی گذاشته است .

مرجان های دریایی دارای تنوع و گستردگی نسبتا زیادی هستند و برخی از آن ها نقشی مهم در اکوسیستم دریایی ایفا می کنند .

در این میان باید توجه داشت که مرجان های دریایی دارای تنوع و گستردگی نسبتا زیادی هستند و برخی از آن ها نقشی مهم در اکوسیستم دریایی ایفا می کنند . وجود نوعی ویژه از مرجان های دریائی که به نام مرجان های آکروپورا یا میز مرجان ها Acropora or table corals مشهور هستند ، نقشی مهم و اساسی در حفاظت از ماهی هایی ایفا می کنند که در مناطق کم عمق دریاها زندگی کرده و نور خورشید می تواند به آن ها  آسیب برساند .  ماهی های ساکن آب های کم عمق ، برای فرار از گرمای خورشید به زیر این مرجان ها پناه می برند و نابودی مرجان ها می تواند منجر به نابودی گسترده انواع ماهی های ساکن این ماطق شود .

در این گزارش تصویری مرجان های دریای سرخ در نزدیکی شهر ساحلی راس الشیطان در جنوب کشور مصر دیده می شود . کلیه این تصاویر در تاریخ شانزدهم ژانویه برابر با بیست و ششم دی ماه گرفته شده اند .

منبع : xinhuanet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا