سخت جان ترین موجود کره زمین را بشناسید

خرس آبی که در بین جانورشناسان با نام خوکچه خزه ای نیز شناخته می شود دارای هشت پا بوده و جز سخت پوستان محسوب می شود . طول این جانور عموما کمتر از نیم میلیمتر بوده  ومی توانند در دمای بین منفی 273 درجه زیر صفر تا 151 درجه بالای صفر زندگی کند و از این نظر به عنوان موجودی منحصر به فرد شناخته می شود . این نمونه یخ زده در آب های قطب جنوب به دست آمده بود و بررسی های انجام شده توسط تیم پژوهشی فوق ، نشان می دهد که دست کم سی سال از زمان انجماد مطلق این جانور کوچک می گذشته است .

در همین رابطه موسسه ملی تحقیقات قطبی در ژاپن که با نام اختصاری NIPR شناخته می شود در بیانیه ای رسمی ، اعلام کرد : این جانور آبزی کوچک در یک نمونه خزه ای موجود در قطب شمال کشف شده بود که در سال 1983 از این منطقه برداشته شده و تا امروز در حالت یخ زده قرار داشت . محل کشف این موجود ، در بخش های شرقی قطب جنوب اعلام شده است .

این جانور آبزی کوچک در یک نمونه خزه ای موجود در قطب شمال کشف شده بود که در سال 1983 از این منطقه برداشته شده و تا امروز در حالت یخ زده قرار داشت . به تازگی دانشمندان موفق شدند تا این موجود را به زندگی بازگردانند .

گستره زندگی خرس های آبی در بیشتر مناطق کره زمین امتداد یافته و می توان نمونه های این جانور را از استوا تا قطب مشاهده کرد . بررسی های جانورشناسان نشان می دهد که این موجودات سخت جان توانائی تحمل دمای صفر مطلق ، نقطه جوش و حتی خشکی بسیار زیاد را دارند اما این برای نخستین بار است که به صورت عملی شاهد زنده ماندن یکی از آن ها در مدت زمانی حدود سی سال و در شرایط یخ زدگی مطلق هستیم . گفتنی است در آزمایش های فضائی انجام شده نیز این جانور توانست به مدت ده روز در خلا  دوام آورده و زنده بماند .

منبع : efe

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا