برگزاری سومین جشنواره رهبران کارآفرین مسلمان در دانشگاه تهران

 دبیر اجرایی سومین جشنواره رهبران کارآفرین مسلمان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی به سابقه موفق برگزاری این رویداد بین المللی در سال های 92 و 93 اشاره کرد و گفت: جشنواره امسال با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران همزمان با سومین کنفرانس بین المللی دوسالانه کارآفرینی (ICE 2016) در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
دکتر محمدحسن مبارکی در مورد مخاطبان این جشنواره بین المللی توضیح داد: تمام صاحبان کسب و کار، کارآفرینان، مخترعان و افراد حقیقی که با اجرای ایده های اقتصادی خود ارزش های اقتصادی در کشور یا در عرصه های بین المللی خلق کرده اند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند که حضور هموطنان ما از داخل کشور از طریق فراخوان خواهد بود و انتخاب افراد غیرایرانی نیز از طریق رصد فضای بین المللی و شناسایی نخبگان کارآفرینی صورت خواهد گرفت.
وی در مورد شاخص های ارزیابی و انتخاب رهبران کارآفرین مسلمان اظهار کرد: در انتخاب این افراد، شاخص های متعددی لحاظ خواهد شد که از جمله آنها می توان به نوآوری، تولید محصولات یا ارائه خدمات جدید، اشتغال زایی، صادرات محصول یا خدمت، خطرپذیری، آینده نگری، بهره وری و توسعه منابع انسانی، پذیرش مسئولیت اجتماعی و حمایت از محرومان و خدمات علمی و فرهنگی اشاره کرد.
معاون دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تصریح کرد: به عنوان مثال، یکی از شرط های انتخاب رهبران کارآفرین مسلمان این است که حداقل 25 درصد از تولیدات خود را در عرصه بین المللی صادر کرده باشند یا میزان اشتغال زایی آنها بیشتر از یک هزار نفر باشد.
وی یادآور شد: سومین جشنواره رهبران کارآفرین مسلمان در ابعاد مختلفی همچون نفت و پتروشیمی، صنعت خودرو و قطعات، معدن و فلزات اساسی، بانک ها و سرمایه گذارها و لیزینگ، صنایع غذایی و آشامیدنی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی، صنعت ساختمان و انبوه سازان، ماشین آلات و تجهیزات، صنایع لاستیک و پلاستیک، صنعت حمل و نقل، فنی و مهندسی، فرش و صنایع دستی، صنعت توریسم، صنایع کشاورزی و خشکبار و ورزش و صنایع وابسته برگزار می شود.
به گفته مبارکی، جشنواره رهبران کارآفرین به صورت بین المللی فقط در دو کشور ایران و کانادا برگزار می شود که راه اندازی این جشنواره در کانادا پس از ایران بوده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا