فرود موشک بر روی سکوی شناور در آب

شاید شرکت اسپیس اکس را بتوان یکی از مهم ترین نام های مستقل در زمینه صنایع فضایی به حساب آورد زیرا این شرکت علیرغم تلاش های ناموفق و شکست های خود در سال گذشته، همچنان در حال تلاش برای ایجاد ساختار بهبود یافته برای سفینه های خود است.

لازم به ذکر است که این شرکت تا کنون دو بار به انجام آزمایش هایی در این رابطه پرداخته و هر دو بار با شکست مواجه شده است

بعد از پرتاب ماهواره جیسون-3 به فضا در تاریخ 17 ژانویه، کمپانی اسپیس اکس (SpaceX) تلاش خواهد کرد تا این ماهواره را سالم بر روی زمین فرود آورد. در این راستا تلاش های این کمپانی در زمینه فرود ماهواره های خود بر روی زمین جامد با موفقیت روبرو بوده است؛ اما این بار کمپانی یاد شده قصد دارد تا ماهواره خود را بر روی سکوی شناور بر روی آب فرود بیاورد. بر اساس گزارش ها، تیم تحقیقاتی اسپیس اکس برای انجام این پروژه به ترمیم کشتی به کار گرفته شده در اولین سرمایه گذاری خود به پرداختند.

موشکی که در تاریخ 17 ژانویه به فضا پرتاب خواهد شد مشابه نمونه پرتاب شده در ماه دسامبر سال میلادی 2015 نخواهد بود. بر اساس گزارش ها، ظاهرا این موشک قدرت کافی برای فرود بر روی زمین را ندارد. با این حال فرود آوردن یک موشک بر روی سکوی شناور به مراتب سخت تر فرود آوردن آن بر روی زمین جامد است.

لازم به ذکر است که این شرکت تا کنون دو بار به انجام آزمایش هایی در این رابطه پرداخته و هر دو بار با شکست مواجه شده است. با این وجود، هنوز هم هدف نهایی این کمپانی از انجام دوباره این آزمایش مشخص نیست. شاید دلیل این امر این باشد که فرود یک موشک در وسط یک اقیانوس بسیار امن تر از فرود آن بر روی زمین است و در صورت انفجار کسی آسیب نخواهد دید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا