تولید مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت

محمد رضا طیبی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای که جهاددانشگاهی با پژوهشگاه صنعت نفت در سال جاری منعقد کرده است، به مهر، گفت: ما قصد داریم تعدادی پروژه مشترک را به نتیجه برسانیم تا بتوانیم از این طرح ها در کشور بهره ببریم.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت مدعی تولید فناوری است، گفت: البته که جهاد دانشگاهی دید کاربردی تری نسبت به تجاری سازی دارد و می تواند تولید فناوری کند ولی هنوز کار را شروع نکرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای که بین جهاد و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شده، بنا داریم تا پروژه های زیادی در زمینه نفت را به مرحله اجرایی برسانیم.

وی با اشاره به پروژه های مهم برای اجرایی شدن بر اساس این تفاهم نامه  گفت: ساخت «پمپ های درون چاهی» و «سیستم های نمک زدایی» دو پروژه مهمی به شمار می روند که بنا داریم این دو طرح را به مرحله بهره برداری برسانیم. البته قرار است پروژه های دیگری مانند دیمولسیفایر ها، کاتالیست ها و … در راستای این تفاهم نامه اجرایی شوند.

طیبی ادامه داد: در واقع اقدامات پژوهشی توسط پژوهشگاه صنعت نفت و فعالیت های اجرایی به عهده جهاددانشگاهی است. همچنین بر اساس این تفاهم نامه به نتیجه رساندن فعالیت های تحقیقاتی در چند زمینه که مورد نیاز صنعت نفت است، به صورت مشترک انجام می گیرد.

وی عنوان کرد: این همکاری با هدف اجرای پروژه های پژوهشی و فناورانه در حوزه های توسعه و تولید مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، توسعه بومی سازی و ساخت تجهیزات الکتروپمپهای درون چاهی، توسعه و ساخت دستگاهها، دستیابی به دانش فنی و ایجاد توسعه نرم افزارهای بالادستی انجام می گیرد. به گفته وی، این تفاهم نامه بیشتر برای افزایش همکاری ها و هم افزایی هاست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا