ضریب حفاظت از عرصه های ملی به بیش از 60 درصد افزایش یافت

قباد افشار درگفت وگو با ایرنا با اشاره به نقش قوه قضاییه و تاثیر ایجاد یگان حفاظت از اراضی ملی دراین موفقیت، سعی داریم تا پایان سال آینده ضریب حفاظت از اراضی به 90 درصد برسد.
وی با بیان اینکه درهمین راستا میزان شناسایی ها افزایش یافته است، گفت: با شناسایی های صورت گرفته از 10هزار مورد تغییر کاربری در سال جاری پیشگیری شد.
افشار با اشاره به اینکه سیاست ما حمایت از کشاورزان و حل مشکلات تامین زمین از طرفی و از طرف دیگر برخورد قاطع با زمین خواران است، اظهار کرد: برخورد با کسانی که درصدد سوء استفاده از طریق تغییرکاربری و زمین خواری هستند، قاطع خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی 250 گشت حفاظتی که در برنامه امسال قرار داشت، در9 ماهه گذشته محقق شده است، گفت: تا پایان سال 50 گشت دیگر هم راه اندازی می شود.
افشار گفت: به این ترتیب برای 300 شهرستان در معرض خطر کشور از نظر زمین خواری که به صورت عمده درکلانشهرها و استان های شمالی هستند، گشت حفاظتی راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه از سال 85 تا کنون 80 هزار پرونده تغییر کاربری غیرمجاز در کشور به وسعت 70 هزار هکتار گفت: 70 درصد احکام رفع تصرف این اراضی صادر شده است.
افشار با اعلام اینکه زمان رسیدگی به پرونده ها به کمتر از سه ماه کاهش یافته است، گفت: 70 درصد از 10هزار هکتار اراضی در شرف تغییر کاربری در سالجاری برگشته است.
وی از برنامه ریزی برای کشت 860 هزار هکتار از اراضی شیب دار کشور خبرداد و گفت: امسال 50 هزار هکتار از این اراضی عملیاتی می شود.
افشار با بیان اینکه آذربایجان شرقی گام های خوبی در این راستا برداشته است، اظهار کرد: شیب دار کردن اراضی در بهبود اقتصاد روستایی موثر خواهد بود.
27 درصد از وسعت 45 هزار و481 کیلومتری آذربایجان شرقی کشاورزی است که شامل 2.5 میلیون هکتار مرتع ، 188هزار هکتار جنگل، یک میلیون و 222 هزار هکتار اراضی زراعی و 124 هزار هکتار باغ است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا