طراحی روبات امدادی جهنده با الهام از ملخ

گروهی از محققان دانشگاهی با الهام گرفتن از ملخ موفق به ساخت روباتی 5 اینچی شده اند که وزن 1 اونس  (کمتر از 29 گرم) است و می تواند به بلندی 11 فوت  (3 متر و 36 سانتی متر) و گستردگی 4.5 فوت (1 متر و 37 سانتی متر) به پرش بپردازد. این روبات با استفاده از چابکی و وزن پر مانند خود می تواند در مواقع بحرانی به انواع مسیر های صعب العبور و راه های تنگ نفوذ کرده و به جمع آوری اطلاعات بپردازد.

این روبات برای پریدن ابتدا پاهای جلو خود را خم کرده و سپس آنها را به مفصل پای خود می چسباند و در نهایت به طور ناگهانی پاهای خود را باز کرده و مانند یک ملخ واقعی به اطراف می پرد.

روبات های مینیاتوری به دلیل ارزانی و راحتی در ساخت، توجه بسیاری از مهندسان را به خود جلب کرده اند. بدن این روبات با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده و مواد اولیه آن پلاستیک ABS است. همچنین برای پاها نیز از میله های کربنی بهره گرفته شده است.

این روبات حشره مانند که تامین قدرت آن با استفاده از نیروی باتری است، برای پریدن ابتدا پاهای جلو خود را خم کرده و سپس آنها را به مفصل پای خود می چسباند و در نهایت به طور ناگهانی پاهای خود را باز کرده و مانند یک ملخ واقعی به اطراف می پرد.

پرش، یکی از راه حل های طبیعت برای وررود به مکان های سخت است. ارسال این روبات ها به مناطق زلزله زده ای که دسترسی انسان ها به آنها دشوار است می تواند فرایند جستجو و نجات را تسریع کند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا