مراکز نوآوری حوزه پتروشیمی و داروسازی تاسیس می‌شود

دبیر مرکز توسعه نوآوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در راستای تولید علم، فناوری و تجاری سازی و بهره مند شدن مردم از نتایج آنها و راهبردهای تعریف شده در برنامه راهبردی خود با ایجاد مرکز توسعه نوآوری در صندوق ضمن همکاری با سایر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در قالب سایت و نود نسبت به ایجاد و توسعه مراکز نوآوری اقدام می‌کند.

به گزارش ایسنا، نسیم لحیمگر با بیان اینکه نوآوری به عنوان توانایی مدیریت خلاق بر دانش است، افزود: از ابتدای مطالعات و تشکیل مرکز فعالیت‌ها به گونه‌ای بود که همپوشانی و موازی‌کاری با سایر مراکز فعال در حوزه نوآوری نداشته باشیم؛ به نحوی که از طریق رسیدن به محصول، فرایند یا خدمت جدیدی بتوانیم پاسخگوی تقاضای بازار و سایر نیازهای اجتماعی باشیم.

وی عنوان کرد: مراکز نوآوری نقش مهمی در توسعه دانش بنیادی و در نهایت تبدیل آن به ثروت ایفا می‌کنند. موفقیت مراکز نوآوری مستلزم پژوهش‌های بنیادی و همکاری مراکز دانشگاهی، دولت و صنعت در جهت طراحی محصولات جدیدی است که بر اساس دستاوردهای این تحقیقات می‌توان آنها را به بازار عرضه کرد.

دبیر مرکز توسعه نوآوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: در واقع مرکز توسعه نوآوری از طریق سرمایه گذاری بر روی فناوری‌های جدید، حمایت از مراکز نوآوری و حمایت از توسعه نوآوری در کشور، به نیازهای ملی پاسخ داده و از طریق توسعه علمی به افزایش رقابت‌پذیری اقتصاد ملی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه حمایت‌ها در مرکز به دو طریق انجام می‎شود، ادامه داد: حمایت از مراکز نوآوری که بر توسعه فناوری‌های جدید و پیشرفته متمرکز هستند و حمایت از مراکز نوآوری که بر پاسخ به نیازهای شرکت‌های همکار و بنگاه‌های اقتصادی توجه دارند.

لحمیگر تصریح کرد: در حال حاضر دو طرح فعال «تولید داروهای ضد سرطان استراتژیک» و «ایجاد دانش فنی طراحی و تولید مبدل کاتالیست سرامیکی سیستم‌های احتراقی» را در مرحله داوری نهایی داریم که در صورت تصویب مراکز نوآوری مربوط به این دو حوزه یعنی داروسازی و پتروشیمی تاسیس می‌شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای فعالیت این مراکز یک شرکت همراه با طرح خواهد بود تا در نهایت ایده به مرحله تجاری‌سازی برسد، در مراحل بعد امکان توسعه و افزایش تعداد شرکت‌ها وجود دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا