افراد مضطرب در امنیت بیشتری هستند!

مطالعه ای جدید که نتایجش در مجله eLife به چاپ رسیده است، به بررسی توانایی مغز انسان برای شناسایی خطر های اجتماعی  پرداخته است. براساس این مطالعه، قسمت های خاصی از مغز انسان این توانایی را دارند تا در کمتر از 200 میلی ثانیه، خطرهای اجتماعی را به صورت اتوماتیک و سریع شناسایی کنند.

اختلال اضطراب یا اختلال اضطرابی یک بیماری شایع است، به‌طوری‌که بیشتر زنان و میان‌سالان و افراد سالمند با آن مواجه هستند. اختلالات اضطرابی، گروهی از اختلالات روانی هستند که دارای نشانه‌هایی از اضطراب و ترس‌اند. اضطراب ناشی از نگرانی درمورد آینده است و ترس واکنشی به رویداد کنونی. احساس اختلال اضطرابی می‌تواند دارای نشانه‌های فیزیکی همچون تپش قلب و لرز باشد. اختلال اضطرابی ازجمله اختلالات روانشناختی است که منشأ فیزیولوژیک آن کاملاً شناخته‌شده نیست، ولی ارتباط تنگاتنگی با اختلالات افسردگی دارد.

اختلال اضطرابی ازجمله اختلالات روانشناختی است که منشأ فیزیولوژیک آن کاملاً شناخته‌شده نیست، ولی ارتباط تنگاتنگی با اختلالات افسردگی دارد.

براساس یافته های این مطالعه، افرادی که دچار اختلال اضطراب هستند، خطرات را در منطقه ای از مغز پردازش می کنند که مسئول "عمل کردن" است. در حالی که افراد عادی، خطرات را در منطقه ای که مربوط به "تشخیص چهره" است پردازش می کنند. همین موضوع باعث می گردد که افراد مضطرب سریع تر و حساب شده تر به خطرات عکس العمل نشان دهند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا