دریافت تصاویر اچ دی از مدار زمین

سازمان فضائی چین موفق شد تا پیچیده ترین ماهواره مشاهده گر فضائی خود را با نام گائو فن 4 با نام لاتین Gaofen-4 به فضا ارسال کند . این عملیات به عنوان بخشی از ماموریت پژوهش و مشاهده زمین با کیفیت بالا محسوب می شود که توسط این کشور در حال اجرا است .

گائوفن 4 نخستین ماهواره از نوع geosynchronous در کشور چین محسوب می شود که می تواند تصاویر اپتیکال با کیفیت اچ دی را از مدار زمین دریافت کرده و از این نظر در سطح جهان بدون رقیب است .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، ماهواره گائوفن 4 روز سه شنبه گذشته از مرکز فضائی ژی چانگ  در استان سی چوان واقع در جنوب غرب چین به ماموریت اعزام شد . این ماموریت راس ساعت 12 و 4 دقیقه نیمه شب و با کمک یک راکت ماهواره بر لانگ مارچ 3 بی به مدار زمین فرستاده شد .

گفتنی است این ماموریت ، دویست و بیست و دومین ماموریت موفقیت آمیزی بود که توسط این راکت های ماهواره بر انجام می شد .

در همین رابطه ژو داژه ،مدیر سازمان ملی فضا در چین اعلام کرد : گائوفن 4 نخستین ماهواره از نوع geosynchronous در کشور چین محسوب می شود که می تواند تصاویر اپتیکال با کیفیت اچ دی را از مدار زمین دریافت کرده و از این نظر در سطح جهان بدون رقیب است .

این ماموریت نوزدهمین ماموریت فضائی چین در سال 2015 میلادی محسوب شده و تصاویر و اطلاعات دریافت شده از این ماهواره می تواند در زمینه های مختلف مطالعات زمین شناسی ، سوانح طبیعی و پیش بینی اب و هوا مورد استفاده قرار گیرد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا