گزارش تصویری از جزیره تنریف اسپانیا

این جزیره نزدیک به دو هزار و 34  کیلومتر مربع ساحت داشته و  43  درصد از جمعیت هفت جزیره قناری را به خود اختصاص داده است.  این جزیره همچنین یکی  از هفده منطقه خود مختار اسپانیا به حساب می آید.

سانتا کروس پایتخت جزیره تنریف و مقر شورای جزیره است و عنوان پایتختی را با جزیره لاس پالماس به طور اشتراکی به کار می برند.  در تقسیم اراضی سال 1833 میلادی اسپانیا و سال 1927میلادی  سانتا کروس به عنوان پایتخت  جزایر  قناری شناخته شود و از سال 1927 دستور داده شده تا این عنوان با لاس پالماس به اشتراک گذاشته شود که این تقسیم بندی تا به امروز باقی مانده است.

دانشگاه لا لاگونا که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جزایر قناری است در این جزیره قرار دارد. این دانشگاه در سال 1927 میلادی پایه گذاری شده است. سان کریستیبال د لا لاگونا که یک سایت میراث جهانی است به عنوان دومین شهر مهم جزیره تنریف و سومین شهر جزایر قناری شناخته شده است.

سومین کوه آتشفشان بزرگ جهان به نام " ال تیده " در این جزیره قرار دارد و به عنوان یکی از سایت های میراث جهانی به ثبت رسیده است.  

جزیره تنریف از یک پارک پرندگان به نام  " لرد پارک " برخوردار است که گونه های مختلف و نادر از پرندگان دنیا در آن گردآوری شده و به نمایش گذاشته شده است و این پارک ، یک مرکز مهم در مطالعه و پژوهش در حوزه نژادهای مختلف پرندگان محسوب می شود .

به جهت تنوع آب و هوایی جزایر قناری گوناگونی خاصی در گیاهان و جانوران بومی این جزایر دیده می شود. جزیره تنریف به جهت دارا بودن بخش کوهستانی از تنوع گیاهی و جانوری بسیار خوبی برخوردار است. در این جزیره نزدیک به یک هزار و 400  گونه مختلف از گیاهان و درختان دیده شده است . از گیاهان بومی بسیار زیبا که ویژه این منطقه است و در این جزیره وجود دارد می توان به زبان افعی (Vipers bugloss) ، گیاه جاروی سفید تیده و بنفشه تیده اشاره کرد .

از جانوران این جزیره می توان به گونه های مختلفی از بی مهره گان ، خزندگان، پرندگان و پستانداران اشاره کرد که شامل 400 گونه ماهی، 56 گونه پرنده، دو گونه دوزیست، 13 گونه پستاندار خشکی، بیش از هزاران گونه بی مهره، و گونه های زیادی از جانوران دریایی همانند لاک پشت دریایی ، نهنگ و دلفین است . پیش از اینکه انسان ها ساکن این جزیره شوند جزیره از جانوران خاص دیگری نیز برخوردار بوده که امروزه منقرض شده اند . برخی از این جانوران عبارت اند از  مارمولک های بزرگ و موش های صحرایی بزرگ که از جانوران بومی به حساب می آمدند و پیش از این در این جزیره زندگی می کردند.

نزدیک به 48 درصد این جزیره جزء مکان های حفاظت شده و زیر نظر شبکه محیط زیست در جزایر قناری قرار گرفته است. در این جزایر 146 سایت و محل به عنوان مکان های حفاظت شده اعلام شده اند که 43 عدد از آنها در جزیره تنریف قرار دارد .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا