صندوق حمایت از پژوهشگران در اجلاس شورای جهانی پژوهش 2016 شرکت می کند

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در سال 2016 در کشور هندوستان برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص صورت جلسه اجلاس 2015 حضور خواهد یافت.
نماینده ای از ایران برای نخستین بار سال 2015 در اجلاس منطقه ای شورای جهانی پژوهش که در کشور استرالیا برگزار شد، حضور پیدا کرد.
شورای جهانی پژوهش (Global Research Council) سازمانی بین المللی متشکل از سران بنیاد های علمی دنیا است که کار خود را با اهداف بهبود ارتباط و همکاری میان بنیاد های علم دنیا، ارتقا و ترویج اشتراک اطلاعات و بهترین شیوه های همکاری تحقیقاتی، فراهم کردن فضایی برای جلسات منظم سران بنیاد های علم، استفاده از فرصت ها و توجه به دغدغه های مشترک در حمایت از امر پژوهش و آموزش، ارائه راهکار برای موسساتی که قصد ایجاد چشم اندازی جهانی در زمینه پژوهش دارند و بررسی ساز وکارهایی که پژوهش و جامعه پژوهشی را در عرصه جهانی حمایت می کنند، دنبال می کند .
شورای جهانی پژوهش علاوه بر اجلاس جهانی، هر سال یک بار در قالب اجلاس منطقه ای تشکیل جلسه می دهد که در طی آن، مدیران بین الملل بنیادهای علم و شوراهای پژوهشی عضو هر قاره حضور یافته و در خصوص موضوعاتی از پیش تعیین شده به بحث وسیاستگذاری می پردازند.
در سال 2015 اجلاس منطقه ای به تفکیک پنج قاره در آفریقا به میزبانی آفریقای جنوبی، آمریکای شمالی و جنوبی به میزبانی کلمبیا، آسیا-اقیانوسیه به میزبانی استرالیا، اروپا به میزبانی رم و خاورمیانه/آفریقای شمالی به میزبانی عمان برگزار شد .
در این اجلاس دو موضوع اصلی (پژوهش میان رشته ای و جایگاه زنان در امر پژوهش) به همراه دو موضوع فرعی (ظرفیت سازی و همکاری پژوهشی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و اخلاق در پژوهش) در دستور کار قرار داشت، نتایج حاصل از این اجلاس به همراه نتایج دیگر اجلاس های منطقه ای شورای جهانی پژوهش به کمیته ای مستقل ارجاع داده می شود .
این کمیته نیز پس از بررسی و جمع بندی، نتایج نهایی را جهت بررسی و تصمیم گیری در اجلاس اصلی شورای جهانی پژوهش که سال 2016 در کشور هند برگزار می شود، مطرح می کند تا سران شوراهای پژوهشی و بنیاد های علمی جهان در خصوص آن به بحث و تبادل نظر پرداخته و نتیجه گیری نهایی را به عمل آورند.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) در اجلاس سال 2016 به عنوان نماینده ایران شرکت خواهد داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا