جلوگیری از مشکلات بینایی با امگا 3

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران امریکایی ، مصرف روزانه روغن ماهی می تواند فرد را از مشکلات بینایی دور نگه دارد .

پیش از این مشخص شده بود که اسیدهای چرب امگا 3 برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مانند حملات قلبی و سکته قلبی مفید است و در حال حاضر این چربی اشباع نشده اغلب در ماهی های آب های سرد مانند ماهی ساردین ، ماهی آزاد و ماهی اسقومری (mackerel) و همچنین برخی از آجیل ها ، مغزها و دانه ها وجود دارد که می تواند در دفع اثرات ناتوان کننده سندرم چشم خشک (dry eye syndrome) موثر باشد . علاوه بر آن ، این چربی اشباع نشده حساسیت کنتراست را که نقشی بسیار مهم در عملکرد بینایی در شرایط نور کم و یا مه دارد ، افزایش می دهد به این معنا که امگا 3 می تواند بینائی و قدرت دید  شما را در عبور از جاده ای تاریک افزایش دهد .

چربی اشباع نشده حساسیت کنتراست را که نقشی بسیار مهم در عملکرد بینایی در شرایط نور کم و یا مه دارد ،  افزایش می دهد به این معنا که امگا 3 می تواند بینائی و قدرت دید  شما را در عبور از جاده ای تاریک افزایش دهد .

قابل توجه است ، محققان دریافتند که مصرف مکمل های روغن امگا 3 می تواند عارضه خشکی چشم را به میزان 105 درصد بهبود بخشد .

دیوید آلامبی (David Allamby) از جراحان و متخصصان لیزر چشم که در جهان مشهور است ، در توضیحات خود در رابطه با چشم می گوید که غشای اشک آور چشم یک لایه روغنی دارد که می تواند به حفظ آب در سطح چشم کمک کند و اگر مردم دچار کمبود امگا 3 شوند ممکن است که به عارضه خشکی چشم که بسیار آزار دهنده نیز است ، مبتلا شوند .

او در ادامه توضیحاتش افزود : « ماهی های آب های سرد همچون ماهی آزاد ، شاه ماهی ، ماهی تن و ماهی اسقومری از بهترین منابع امگا 3 هستند و همچنین روغن بذر کتان می تواند جایگزین خوبی در روغن های گیاهی باشد . من به بیمارانم پیش و پس از عمل جراحی لیزر مکمل های روغن کتان را تجویز می کنم تا کیفیت دید و بینایی اشان بهبود پیدا کند . »

در خاتمه لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در انجمن امریکایی آب مروارید و سمپوزیوم جراحی عیوب انکساری (American Society of Cataract and Refractive Surgery Symposium) در سن دیگوی ایالات متحده امریکا ارائه شده و در وب سایت این انجمن در دسترس است. برای مشاهده متن کامل پژوهش فوق ، اینجا را کلیک کنید . 

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا