کم تحرکی در جوانی به کاهش عملکرد ذهنی در میان‌سالی منجر می شود

مطالعات اندکی به بررسی ارتباط میان فعالیت فیزیکی در اوایل بزرگسالی و عملکرد ذهنی در طول دوره‌های بعدی زندگی پرداخته ‌است. همراه با افزایش شیوع فعالیتهای نشسته یا فعالیت های مبتنی بر صفحات مانیتور از جمله تماشای تلویزیون، این روند و شیوه زندگی موجب بروز نگرانی‌هایی در رابطه با سلامت افراد در زمان میانسالی شده است.

بر این اساس، محققان دانشگاه کالیفرنیا همبستگی میان الگوی تماشای تلویزیون و میزان فعالیت‌های بدنی و عملکرد ذهنی در میانسالی را مورد بررسی قرار داده اند.

این مطالعه بر روی سه هزار و 247 فرد بزرگسال 18 تا 30 ساله انجام شد و با استفاده از پرسشنامه میزان تماشای تلویزیون و فعالیت بدنی آنها را در طول دوره 25 ساله مورد ارزیابی قرار داد. بیش از سه ساعت تماشای تلویزیون در روز به عنوان میزان تماشای زیادتر از معمول در نظر گرفته شد و برای بررسی فعالیت‌های بدنی نیز، مدت زمان و شدت این فعالیت‌ها مورد بررسی قرار گرفت. فعالیت و عملکرد ذهنی با استفاده از سه آزمایش که سرعت، عملکرد اجرایی و حافظه زبانی را اندازه‌گیری می‌کرد، ارزیابی شد.

به گزارش ایسنا ، مشخص شد که زیاد تماشا کردن تلویزیون و فعالیت فیزیکی اندک در جوانی با کاهش عملکردهای ذهنی در 25 سال بعدی زندگی همراه است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا