ابداع روش تشخیص ابولا در 15 دقیقه

سازمان بهداشت جهانی از آزمایش و ارائه کیت تشخیص و شناسائی ابولا خبر داد . این کیت شناسائی توسط شرکت پزشکی کورجنیکس Corgenix Medical Corporation ساخته شده و می تواند در کشورهای درگیر با بیماری کشنده ابولا مورد استفاده قرار گیرد . این سیستم جدید زیر نظر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی آزمایش شده و توانست حداقل استانداردهای مورد تائید این سازمان را کسب کند .

تاریک جاساراوویچ  Tarik Jasaravic سخنگوی سازمان بهداشت جهانی ، در این ارتباط اعلام کرد : " این روش تشخیص بسیار ساده و آسان بوده و نیازی به استفاده از برق نداشته و پاسخ آن طی 15 دقیقه در دسترس پزشکان قرار خواهد گرفت . "

وی در ادامه سخنان خود افزود : شایان ذکر است که علی رغم تائید این دارو توسط سازمان بهداشت جهانی ،  تهیه و ارائه این کیت آزمایشی هنوز به صورت رسمی آغاز نشده و مراحل نهائی تائید آن در اداره غذا و داروی ایالات متحده آمریکا در حال پیگیری است و روند تائید و اجازه تولید آن حداکثر در یک یا دو هفته آینده به صورت قطعی طی خواهد شد .

 سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در این نشست خبری همچنین اعلام کرد : در حال حاضر ویروس ابولا از طریق انجام آزمایش های لازم جهت شناسائی اسید نوکلئیک nucleic acid موجود در ویروس در محیط آزمایشگاه ، شناسائی می شود . این روش شناسائی و تشخیص ویروس اگرچه بسیار دقیق است ولی به دلیل نیاز به آزمایشگاه های پیشرفته و پرسنل مجرب ، در همه جا امکان پذیر نبوده و تنها مراکزی خاص قادر به انجام این آزمایش هستند .

این کیت جدید تشخیص که ReEBOV Antigen Rapid Test Kit نام دارد ، از طریق قرار دادن نمونه تازه خون فرد مورد آزمایش قرار گرفته ، عمل کرده و نتیجه را نمایش خواهد داد .

لازم به توضیح است که تا کنون بیش از 23 هزار نفر در سراسر جهان که عمدتا به کشورهای غرب آفریقا تعلق دارند به ویروس ابولا مبتلا شده و در این میان بیش از 9 هزار و 300 نفر آن ها بر اثر عوارض این بیماری از دنیا رفته اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا