کشف تصادفی گونه جدیدی از حشره

سینا پرس: به صورت طبیعی یافته شدن حشرات در طبیعت به سه حالت صورت می پذیرد، برخی از حشرات در میان تحقیقات مراکز زیست شناسی یافت می شوند و برخی با جستجوی فراوان در طبیعت ولی برخی از موارد نیز به کشف تصادفی یک گونه از حشره منجر می شود که نمونه ای از رخداد نوع سوم در مرکز حشره شناسی ایالات متحده آمریکا رخ داده است.

دانشمندان شعبه مرکزی انجمن حشره شناسی ایالات متحده آمریکا در حال تحقیق بر روی میزان دقت عملکرد یک نوع خاص از حشرات شکارچی به نام S. incognito بودند که یک گونه تازه یافت شده بود و حتی یک گونه مشابه با آن نیز به نام S. complexa پس از مدتی کشف شده و به این رده افزوده شده بود. در این میان آزمایش ها به خوبی پیش رفته و کلید بررسی عملکرد این حشرات به دست آمد و برای بررسی دقیق تر این آزمایش ها این کلید به مراکز دیگر نیز ارسال شد تا سایر دانشمندان با انجام آزمایش های مشابه به مقایسه این کلید با نتایج آزمایش خود بپردازند.

در تمامی مراکز، نتایج به دست آمده با کلید آزمایش های اصلی هم خوانی داشت ولی فردی به نام دکتر باندی در شهر نیومکزیکو نتایج بسیار متفاوتی را به دست آورده بود و در تحقیقات تکمیلی مشخص گردید که حشره ای که توسط او مورد آزمایش قرار گرفته بود به شدت شبیه گونه S. incognito  بوده است ولی در حقیقت یک گونه دیگر است که پیش از این وجود آن برای مدت زمان یک صد سال از نظر زیست شناسان و حشره شناسان مخفی باقی مانده بود.

دکتر باندی پس از یافتن این کونه جدید تصمیم گرفت تا نام آن را S. incognita بگذارد و دلیل این نام گذاری را نیز توانایی عجیب و غریب این موجود برای مخفی ماندن از دید حشره شناسان دانست، البته این مخفی ماندن به این دلیل جالب توجه است که بیش از یک صد سال این گونه در مقابل چشمان حشره شناسان قرار داشته است ولی دانشمندان همیشه آن را با گونه های ی دیگر اشتباه می گرفته اند و همین امر نیز موجب کشف دیر هنگام این گونه جدید توسط دکتر باندی شد.

منبع: Science daily