معرفی علمی صنایع‌دستی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان قزوین

 سید محسن حاجی سید جوادی اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در قزوین از امروز، ۱۵ آذر ماه آغاز به کار کرده و تا ۱۷ آذر در ۲۰ غرفه در محل پردیس دانشگاه پزشکی قزوین ادامه دارد؛ دانشگاه پیام نور استان قزوین در ایام برگزاری این نمایشگاه فعال بوده و آثار پژوهشی خود را در غرفه این دانشگاه به نمایش گذاشته است.

وی افزود: در این غرفه بیش از 50 اثر هنری و پژوهشی در رشته‌هایی همچون صنایع دستی، نقاشی و گرافیک به نمایش گذاشته شده است.

عضو شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان قزوین رشته صنایع دستی فقط در دانشگاه پیام نور مرکز قزوین و در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود و علت آن نیز حمایت از متفکران در زمینه صنایع دستی است تا این رشته را به صورت علمی به بازار عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: سفال، سرامیک، چم، قالیبافی، گچ‌بری و تندیس‌های چوبی همه این‌ها در قالب کارآفرینی مطرح شده و مجسمه‌های چوبی بوستان بانوان و باراجین که بیش از 100 اثر بوده، توسط دانشجویان این رشته طراحی و ساخته شده است.

به گفته‌ حاجی سید جوادی از دیگر آثار این دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی می‌توان به آثار مربوط به رشته مکاترونیک و آثاری همچون هواپیمای مدل، دست رباتیک، ربات پنج درجه آزادی، پهپاد و ربات‌های مسیریاب نیز اشاره کرد.

به گزارش ایسنا ،عضو شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور استان قزوین یادآور شد: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی تعداد ۳۴ ایده برتر استان شرکت می‌کنند تا زمینه معرفی افراد شاخص این عرصه فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا