مهم‌ترین منابع انرژی تجدیدپذیر دنیا کدام‌اند؟

در سال 2012، تولید نیروی هیدروالکتریک در سراسر جهان به 3646 میلیارد کیلووات در ساعت رسید در حالی که در سال 2013، تولید این نیرو به میزان 16 درصد  تولید برق از کل منابع انرژی دنیا بود.

نمودار ارائه‌شده در این گزارش، استفاده از تولید انرژی تجدیدپذیر در سراسر دنیا را نشان می‌دهد و در آن از داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی در سال 2012 برای میلیاردها کیلووات ساعت انرژی برق تولیدشده استفاده شده است.

این نمودار همچنین اهمیت نیروی آب را نشان می‌دهد در عین حال بر دیگر منابع تجدیدپذیری تاکید می‌کند که برای تولید برق در سراسر دنیا حائز اهمیت هستند.

انرژی باد در رده دوم جدول قرار دارد و در سال  2012 حدود 520 میلیارد کیلووات ساعت برق از این منبع تولید شد در حالی که در رده سوم زیست توده و مواد باطله با تولید 344 میلیارد کیلووات ساعت برق قرار دارند.

سایر منابع تجدیدپذیر که در حال حاضر برای عرضه در سراسر دنیا مهم‌اند، شامل خورشید با تولید 96 میلیارد کیلووات ساعت برق از آن است و از منبع ژئوحرارتی و جزر و مد و نیروی امواج برای تولید سطوح پایین‌تر برق  استفاده می‌شود. با این حال، این سطوح در حال افزایش است و فناوری در این بخش و همچنین گفتگوهای پاریس سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را تقویت می‌کند.

نمودار دیگر ارائه‌شده در این گزارش، افزایش میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر طی پنج دهه گذشته را نشان می‌دهد. با این حال، این نمودار همچنین افزایش پنج برابری تولید برق را ظرف همین مدت نشان ‌می‌دهد و همزمان استفاده از سوخت‌های فسیلی نیز افزایش یافته است.

این موضوع یادآوری می‌کند در حالی که پیشرفت در تولید انرژی پاک در سراسر دنیا در حال افزایش است، هنوز کارهای مهمی برای پایان دادن به اتکا به سوخت‌های فسیلی باید انجام شوند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا