پیشرفت علم پزشکی در جراحی پیوند عضو

یکی از جراحی های بسیار حساس و دشوار که می تواند نقش مهمی در بهبود و بازگشت به زندگی بسیاری از بیماران داشته باشد ، جراحی پیوند عضو است . این موضوع در سال های اخیر با رشد و پیشرفت بسیار امیدوار کننده ای رو به رو بوده و دانش و تجربه پزشکان در این حوزه روز به روز بیشتر می شود . به تازگی منابع دولتی پزشکی در وزارت بهداشت کشور ایتالیا اعلام کردند ، آمارهای دریافت شده در ارتباط با جراحی های پیوند عضو در این کشور نشان دهنده رشد خیره کننده ای در انجام موفقیت آمیز این جراحی است . بر اساس این گزارش ، تعداد عمل های جراحی پیوند عضو در ایتالیا در سال 2014 به عدد 2 هزار و 976 عمل جراحی پیوند عضو افزایش یافته است که از رشدی مناسب حاکی است بر این اساس در سال گذشته ، یک صد و سی و پنج مورد جراحی پیوند عضو بیشتر مدت زمان  مشابه پیشین در سال 2013 انجام شد . در این میان بیشترین آمار این نوع جراحی به عمل پیوند کلیه تعلق داشته که یک هزار و پانصد و هشتاد و شش جراحی از مجموع آمار کل را به خود اختصاص داده است .

دومین جراحی پیوند عضو از نظر تعداد عمل های انجام شده در سال گذشته در کشور ایتالیا به جراحی کبد تعلق داشته و بر اساس گزارش منتشر شده ، در این سال یک هزار و پنجاه و شش جراحی پیوند کبد در بیمارستان های سراسر این کشور اروپائی انجام شده است . عمل جراحی پیوند قلب با دویست و بیست و شش مورد و عمل پیوند ریه با یک صد و بیست و شش مورد در رده های بعدی قرار دارند .

از دیگر جراحی های پیوند عضو می توان به جراحی قرنیه ، استخوان ، پوست و سلول های بنیادی اشاره کرد که بر اساس امارهای پزشکی ، همه موارد فوق در سال گذشته رشد مناسبی را تجربه کرده اند .  

گفتنی است در پایان این گزارش ذکر شده است که در سال جدید میلادی تعداد 8 هزار و 758 بیمار در کشور ایتالیا در فهرست انتظار پیوند عضو قرار داشته و از میان میان بیشترین تعداد آن ها را متقاضیان پیوند کلیه تشکیل می دهد . بر این اساس تعداد 6 هزار و 538 نفر در فهرست انتظار جهت پیوند کلیه قرار دارند .

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا