وقتی محیط خانه برای کودکان امن نیست

پژوهشگران در گزارش تحقیقات اخیر خود اعلام کردند که نوزادان کمتر از یک سال در معرض خطر بد رفتاری و سوء استفاده های جسمی جدی در خانه هستند. قابل ذکر است که شدت جراحات وارده بر بدن این نوزادان به حدی است که گاهی  باعث مرگ می شود و مرگ های ناشی از این آسیب ها در اثر بد رفتاری و سوء استفاده های جسمی جدی در خانه سه برابر مرگ های کودکان در اثر دیگر آسیب های وارده گزارش شده است.

در بررسی شرایط کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، الگویی روشن به دست آمده است. تقریبا همه آنها زیر 5 سال سن داشته اند و سه چهارم این کودکان کمتر از یک سال بوده اند… اما تعداد کودکانی که مورد آزارهای جسمی قرار می گیرند سه برابر بیشتر از این است.

محققان با بررسی و مطالعه اطلاعات پایگاه داده های TARN به چنین نتایجی دست پیدا کردند. قابل توضیح است ، این پایگاه داده ها ویژه اطلاعات بیماران درمان شده در اثر صدمات شدیدی است که به بیمارستان مراجعه کرده اند و برای درمان حداقل سه روز در بیمارستان بستری شدند. قابل توجه است که در بین سال های 2004 تا 2013 میلادی شانزده هزار کودک تا سن شانزده سالگی از سراسر دنیا برای صدمات شدید در بیمارستان ها تحت درمان قرار گرفتند.

در سال 2012 پایگاه داده های TARN ضربه های فیزیکی عمدی را به عنوان علت قابل توجه از آسیب های کودکان در اوایل دوران کودکی شناسایی کرده است. داده های ارائه شده از سوی بیمارستان ها نشان می دهد که آسیب تصادفی مشکوک ناشی از کودک آزاری و تجاوز بوده که به طور معمول در اثر زد و خورد ایجاد می شود.  

در بررسی های کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند ، الگویی روشن به دست آمده است. تقریبا همه آنها زیر 5 سال سن داشته اند و سه چهارم این کودکان کمتر از یک سال بوده اند. علاوه بر آن صدماتی که کودکان دچار آن می شوند ، بسیار شدید بوده و بیشتر ناحیه سر و مغز آنها را در بر می گرفته است. صدماتی که بر دست و پای کودکان وارد می شده در حالی بوده که نیم تنه آنها تحت تاثیر حملات قرار می گرفته است. نسبتا تعداد کمی از این کودکان مورد آزاد قرار گرفته در اثر صدمات وارده جان خود را از دست داده اند اما تعداد کودکانی که مورد آزارهای جسمی قرار می گیرند سه برابر بیشتر از این است.

لازم به ذکر است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله پزشکی غیر منتظره (Emergency Medicine Journal) به چاپ رسیده و در وب سایت این مجله قابل دسترس است . جهت بررسی و مشاهده متن کامل این پژوهش در مجله مذکور ؛ اینجا را کلیک کنید . 

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا