تدوین بسته حمایتی بازی های رایانه ای

خسرو سلجوقی وجوه اداره شده را اولین بخش این بسته حمایتی اعلام کرد و افزود: این تسهیلات فرصتی مناسب برای شرکت هایی که برنامه ای آماده دارند، ایجاد خواهد کرد.وی که در گفت و گوی خبری شبکه چهار سیما شرکت کرده بود، ادامه داد: تحقیق و توسعه، توسعه کسب و کار و صادرات سه موضوعی هستند که در قالب این تسهیلات مورد حمایت قرار می گیرند تا شرکت های فعال این حوزه، حضوری موفق در بازارهای داخلی و بین المللی داشته باشند.

سلجوقی بیان کرد: پیش بینی شده است نرم افزارهایی که ظرفیت صادرات دارند نیز از وجوه اداره شده، بهره مند شوند؛ از این رو این تسهیلات در اختیار شرکت های توانمند این حوزه قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه وجوه اداره شده معمولا در دوره های فصلی پرداخت می شوند، افزود: در مورد بازی های رایانه ای یا نرم افزارهای بازی منتظر دوره فصلی نمی شویم به همین جهت ثبت نام استفاده از این تسهیلات آغاز شده و اطلاعات لازم از طریق وبگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دسترس همه مجموعه های این حوزه قرار گرفته است.

 تشکیل خوشه های اقتصادی بازی های رایانه ای فرصتی مغتم برای حضور موفق در بازارهای جهانی
سلجوقی بر لزوم ایجاد خوشه های اقتصادی بازی های رایانه ای تاکید کرد و گفت: تشکیل این خوشه ها فرصتی مغتم برای حضور موفق مجموعه های فعال این بخش در بازارهای جهانی است.
وی تاکید کرد: به بنیاد رایانه ای توصیه کردیم که با جمع کردن مجموعه های فعال در قالب خوشه های اقتصادی بازی های رایانه ای زمینه تشکیل شرکت های بزرگ را فراهم کند تا این مجموعه ها بتوانند در بازارهای جهانی حضوری موفق داشته باشند.
سلجوقی، برند، تحقیق و توسعه را از ویژگی های خوشه های اقتصادی بازی های رایانه ای دانست و گفت: با توجه به تاکیدات مسوولان نظام بر تحقیق و توسعه باید به این موضوع اهتمام جدی شود.
به گزارش ایرنا، فراخوان حمایت از شرکت های فعال در حوزه بازی های رایانه ای از هشتم آذرماه آغاز شده است و تا 20 آذرماه ادامه خواهد یافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا