گردو خطر حملات قلبی را کاهش می دهد

دانه ها و مغزها و به ویژه گردو دارای ویژگی های غذائی بسیار مثبتی از جمله چربی های اشباع نشده ، پروتئین ، ویتامین و مواد معدنی هستند . در این میان تنها گردو است که در خود میزان مناسب و قابل قبولی از اسید آلفا لینو لنیک alpha-linolenic acid (ALA) دارد . میزان این ماده در گردو دو و نیم گرم در هر گردو است . این گیاه همچنین منبع غنی از امگا 3 بوده و به همین دلیل برای سلامت بدن مفید است .

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد که مصرف گردو به عنوان میان وعده می تواند موجب بهبود شرایط قلب افراد شود . بر این اساس مصرف چند عدد گردو در طول روز باعث کم شدن خطر حملات قلبی و اختلال در عملکرد قلب می شود .

در همین زمینه میشل فالک Michael Falk یکی از پژوهشگران ارشد این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : " مصرف مغزها و به ویژه گردو می تواند میزان کلسترول ، تری گلیسیرید ؛ LDL cholesterol و ApoB را در بدن کاهش دهد . ApoB نوعی پروتئین موجود در کلسترول های مضر است . "

گفتنی است این عوامل به عنوان کلیدی ترین عواملی هستند که جهت بررسی خطر حملات قلبی توسط پزشکان مورد مطالعه قرار می گیرند و در این میان مطالعات انجام شده توسط این تیم تحقیقاتی نشان می دهد که در 21 مورد از 61 آزمایش انجام شده ؛ مصرف گردو بهترین نتیجه را در کاهش عوامل فوق به نسبت سایر مغزها داشته است .

میشل فالک در ادامه توضیحات خود افزود : " مغزها و به ویژه گردو دارای ویژگی های غذائی بسیار مثبتی از جمله چربی های اشباع نشده ، پروتئین ، ویتامین و مواد معدنی هستند . در این میان تنها گردو است که در خود میزان مناسب و قابل قبولی از اسید آلفا لینو لنیک alpha-linolenic acid (ALA) دارد . میزان این ماده در گردو دو و نیم گرم در هر گردو است . این گیاه همچنین منبع غنی از امگا 3 بوده و به همین دلیل برای سلامت بدن مفید است . "

پژوهشگران در این مطالعات دریافتند مصرف روزانه 70 گرم از مغزها و به ویژه گرو می تواند سطح کلی کلسترول خون را کاهش داده و خطر بروز حملات قلبی را به میزان بسیار زیادی ، کم کند . از سوی دیگر مصرف گردو در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو بسیار مفید بوده و توصیه می شود این افراد به طور دائم از گردو در رژیم غذائی روزانه خود استفاده کنند .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست امده از آن در آخرین شماره مجله پژوهشی American Journal of Clinical Nutrition  منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا